Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 28 mars 2016

Så jävla trött på oansvariga djurägare...

Oj oj, hade tänkt att mitt inlägg skulle handlat om trädgård och hundträning, men så kom ett inlägg på facebook emellan...
Nu har jag nog skitit i det blå skåpet, antar jag, Kommer nog att bli den mest hatade under en tid. Ja ja, låt gå då, för tusan.
 För som den hornförsedda jävla kärringen jag antar att jag blivit(eller alltid varit, fast inte insett...)så kan jag inte hålla käften längre då jag upptäcker dumheter såsom att inte ta ansvar.
Ja, ni vet mitt engagemang då det gäller djur....
Mitt motto är att man inte skaffar något man inte har kunskap om. Kunskapen skall alltid komma först. Om så problem uppstår så LÖSER man det oavsett problemets art. PUNKT.
Men tydligen så finns det människor som inte har samma tankegång...utan skaffar husdjur INNAN eftertanke. Tyvärr så finns det nog alldeles för många sådana.

Vad gör man om det gäller ens barn? Omplacerar pga att det kissar på fel ställe?
 Skull inte tro det.
Man försöker såklart att ta reda på problemet. Och LÖSER det till barnets bästa.
Såklart!
Man är ju inte helt omänsklig, eller?

 VARFÖR inte då det gäller ens husdjur?

Nu är jag jävligt trött på alla oansvariga kattägare!! Men för att få bort dessa så måste alla huskattägare ta sitt ansvar och SLUTA UPP med att ta kullar på sina huskatter "för att de är så söta och det är ju så kul att se hur kattungarna kommer att bli". Det BEHÖVS inga huskattsuppfödare, nämligen. Det finns redan ca 100 000 huskatter som inte har något hem pga oansvariga ägare.

Sluta nu!! Djur är inget man slänger bort då man tröttnar. Tänk om det gällde era barn. Nä, jag tänkte väl det...Så TÄNK INNAN ni skaffar ett djur...Det är för livet. Deras liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar