Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 30 mars 2016

Att få bilen städad

Woop woop, jag har värsta fina nytvättade bilen idag! BÅDE utan och innan.
Yes!
Skåre biltvätt äger. Kommer att anlita dem forever. 99 spänn för en biltvätt MED handtorkning är ju en skitsumma jämfört med vad jag gjort förut. Använt Statoils tvättautomat för nästan 200 pix. Och då rinner lorten av då man åker ut.

Jag lämnar bilen på andra sidan vägen om mitt jobb, hoppar över diket som den smidiga gasell jag är och går och jobbar en timme eller två. Sen hoppar jag över diket IGEN(hur smidig och vältränad ÄR jag egentligen?) och hämtar min bil som är så ren att jag knappt tror det är sant.

Idag sa jag; Förra gången blev jag lovad att få insidan rengjord för 200:- Nu har det gått ytterligare en tid men gör så gott ni kan på både ut och insidan för 300:-.
Och JÄKLAR i min låda så fin. Och klippkort fick jag också! 10:de tvätten gratis!
Klädseln i bilen har varit en sorg sen vi köpte den. Flammig och ful. En riktig skitklädsel då den drar åt sig allt som finns. Killarna på mitt biltvättsmecka har sagt att de kan kemtvätta klädseln så den blir fin igen för typ 600 spänn. Funderar skarpt på det. Får se hur jag gör...To be continue...

Kolla blanka Saaben!!!

På hemvägen köpte jag en förvaringslåda
på Biltema för alla saker som legat huller
om buller  på golvet. 50 pix och allt  ligger
på plats. Me like!

Åhhhhh! 

Åsså bak! Gulle dem, alltså! Värsta hår/grus bomben från 3 hundar som bortblåst.
Efter denna pangstart på dagen så har energin bara flödat! På jobbet har jag fått massor gjort!
Men tjena! Är detta verkligt?
Jodå, och det fortsatte då jag kom hem. Hundprommen avklarad under lugna(nåja) former men se, det kändes fortfarande lite spralligt i kroppen så jag fick en ingivelse att baka glutenfria kex.
Fann ett recept på google som jag genast gjorde om till mitt. Ja, vad annars? Har man inte allt hemma så får man improvisera. Som alltid....

Recept finnes ej...eller jo...men det är LITE omgjort....


Men att ha rensat ur de två pärmarna med "nödvändigt" material från min tid i Värsta föreningen är ändå en själslig rening. Policys, riktlinjer och regler till förbannelse har gått rakt ner i pappersåtervinningen. Dessa förbannade policys, tätskrivna utan mellanslag eller uppdelade i stycken, omöjliga att få ett sammanhang i just därför, tog energin från arbetet med det som var väsentligt.
Katterna. PUNKT

Igår smygstartade jag med att radera kontaktlistan i mobilen. Lite smärta kände jag allt då jag raderade alla "mina" jourhem. Men de finns i mitt hjärta, det är helt säkert.

Hoppas vi träffas under andra former. Fina människor är de allihop! Att vissa av dem inte blev rättvist bedömda är en skam, men för mig är de fantastiska människor som öppnade sitt hem och hjärta för katterna.
Nåja, nu behöver jag inte bry mig...eller?
Jo, det gör jag, för det var en ynnest att få träffa dem. Och jag har inte slutat tänka på katterna heller, SÅKLART INTE!
Långt ifrån.
Precis som jag inte har slutat tänka på alla andra djur som far illa. Jag kommer att fortsätta vara engagerad, obekväm i vissa fall men framför allt oberoende, för att vara slasktratt i en styrelse är inte mitt största nöje och kall i livet.

Men....

Kanske skall jag bli medlem i Åsiktsmaffian...
Se till att delta i alla möten och vara OERHÖRT JOBBIG och NEGATIV bara för att JAG VILL och KAN!

Nej, ni behöver inte vara oroliga, jag är alldeles för väluppfostrad och empatisk för att vilja kränka andra människor bara för att jag kan och har möjlighet. Det finns alldeles för många som har den gåvan...Jag har valet att avstå, och det väljer jag absolut.
Nu har alla papper hamnat där de passar, i pappersåtervinningen. Adios für alles!



För alltid i evigheten!

Nu fortsätter jag med lättat hjärta att möta nya utmaningar.
Kanske inte så himla stora, men ändå tillräckliga för att jag skall må bra.
Att köra spinning utan att falla död ner...
Eller lyckas med en jädrigt snygg betongkoloss.

Men just nu så är jag nöjd med en nytvättad bil...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar