Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 24 juni 2012

Invigning!!

Eftersom vädret var halvkasst i morse beslöt jag mig för en innedag. Vad var väl bättre än att inviga nya syrummet? Tänk att ett byte av rum kan göra så mycket! Nu var det kul att sy igen! En långklänning till dottern blev dagens skapelse, men det kliar i fingrarna att knåpa ihop nåt nytt. Mitt huvud är fullt av idéer! Tyvärr är det ett hinder...Jag måste lära mig att sålla bland alla uppslag som dyker upp i skallen hela tiden. Det skulle se ut om jag tråcklade ihop alla idéerna i ett och samma plagg!!! Jisses! 
Ett  välkommet avbrott i sömmandet fick jag då dottern med pojkvän kom på middagsbesök. Det är så kul då de kommer på besök. Det sker alldeles för sällan, tycker jag(sade jag gnälligt). Då jag hade henne på plats passade jag på att göra de sista inprovningarna också. Jag hoppas hon blir nöjd.
Ser inte mycket ut på hängaren, men jädrar så snygg den blev på dottern!

Jäser 

å jäser
I morgon fyller Gubben år så jag har tänkt överraska honom med kaffe och nybakad baguette till frukost. Därför står nu en deg och jäser på bänken. Det kommer bli en sen kväll, för den skall jäsa länge. Men det gör inte så mycket för Gubben är på hemväg från Södertälje och kommer hem tidigast vid midnatt. Jag kan inte lägga mig förrän alla i huset är på plats, nåt som sitter i sen dottern var tonåring. Men jag har ju huvudet fullt av idéer som jag kanske skall passa på att sålla... 

1 kommentar:

  1. Klänningen är gôrfiiin! Jag ser fram emot att bära den:)

    SvaraRadera