Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 15 juni 2012

Utpumpad

Så var då skolavslutningen över. En stor tomhet infinner sig alltid då. Och särskilt i år. Vilka fantastiska avgångselever vi har i år! Jag kommer att sakna dem enormt. Så jävla(förlåt) härliga! Vi på skolan hoppas att de senaste årens fina nior har satt sin prägel på skolan och att detta kommer att bli vårt signum i framtiden. Nog om jobbet, även om jag älskar det.
På hemmafronten har vi inte kommit så långt i vårt uteplatsprojekt. Jag har fått betala dyrt för mitt grävande med ont i lederna. Men som vanligt har jag nonchalerat varningssignalerna...Linkar fram och kan inte gripa med händerna men det går väl över. Det har det gjort förr! Skrållans kissproblem kommer och går. Hon är världens goaste kissemisss så vi kämpar på. Det kommer att bli bra, så det så!!
Inte varje dag jag kan göra en god gärning men idag så...Var till Djurskyddet med fyra bord till deras loppis imorgon. Jag skulle vilja göra mer  för dem, men vet inte hur, utan att göra våld på min tid med våra egna djur. Men det är nåt som jag ofta grunnar på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar