Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 3 juni 2012

På gång igen!

Efter ett längre träningsuppehåll har jag äntligen kommit igång igen. KMTI har haft stängt för konditionspass en vecka för renovering av ventilationen. Och eftersom jag har haft besvär av min astma en tid så hade jag kanske ändå inte kunnat träna...Jag har ägnat mig åt hemmapyssel istället. Mina örter växer så det knakar, har planterat om dem två gånger. Tomatfröna tog sig inte så den plantan har jag köpt på Plantagen. Sen har det blivit nya gardiner i vardagsrummet. Ljust beigeguldiga. Men iallafall, fredags var det färdigrenoverat på KMTI och jag bokade pop-spinningen med Petra som instruktör. Jädrar, så bra pass hon gör! Bra musikval och en fantastisk inspiratör! Gelé i benen efteråt...Blev taggad som attan och kollade schemat för lördagen. Spinningen klockan 15.00 kördes av Jeff. Yes, han är kanonbra också! Kör lite annorlunda än de andra intsruktörerna, lite mer mölj liksom, inga jumps eller hastighetsökningar utan bara belastningsökningar. Ja, herregud,, så många bra instruktörer de har just nu. Idag blir det dock träningsvila. Erfarenheten säger; Stopp och belägg, vila så du inte skadar dig! Bäst att lyda! Meeeeen....NEJ och åter NEJ!!!
Afrikas blå lilja, cocktailtomat och basilikaskorna!

Chilin växer så det knakar, och detta är inte alla plantor!

Prydnadspumpa och i muggarna trängs timjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar