Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 6 juni 2012

Nationaldagsfirande...

Jag måste nog erkänna att jag inte kan känna nån sån där "jäklaranamma vad jag är svensk och stolt över det" känsla. Jag skäms inte heller över det, nej då, och är väldigt glad över en ledig dag såhär mitt i veckan, men det känns lite krystat i allafall. Jag är väl inte den flaggviftande sortens människa heller. Maken är heller inte den hysteriskt firande sorten. Han kör en cykeltävling i Norge idag och for därför iväg med sina cykelkompisar vid lunchtid. Så jag ringde min dotter och bjöd på lunch. Lite gott och blandat blev det. Så kaffe och en mörk chokladbit till det. Vid 17-tiden var det så dags att göra av med några kalorier i form av ett corebollpass. Jättebra pass!
Här är de, mina voffsingar!!

Mor och dotter
En sak jag har haft dåligt samvete för är hundarnas träning. Idag tog jag mig i kragen! Då jag kom hem från mitt pass, hämtade jag hundarna, burk med bitar av älgfilé(våra vovvar är bortskämda), klicker och lekisar och for till Hammarö BK. Där var det kurs. Skit, men jag hade som tur var en plan B. Cykelklubbens klubbstuga! Där finns en jättestor äng, egentligen en bana för bågskytteklubben men ingen har någonsin sett dem där. Kanske de har skjutit varann, nä usch då! Det som kan kännas lite oroligt för mig, är att det brukar finnas rådjur i närheten och de har ju sina nyfödda kid nu. Man vill ju inte att hundarna får vittring och kanske skadar de små. Det har aldrig hänt något, men man får ändå vara vaksam. Klinga kan man få stopp på men Vaski, den kanaljen, blir värre. Därför höll jag dem inom ett mindre område idag. De fick inte springa och leka hur som helst utan hålla sig i närheten av mig. Sen övade vi. En hund i taget, den andra fick ligga vid sidan. Herregud, så glada och träningsvilliga de var! Stackarna, inte fått visa sig på styva linan på så länge. Och så duktiga de var! Jag övade "stanna" med Vaski. Det har han alltid haft lite svårt för. Idag var han strålande! Bara för det övade jag "backa" också. Då blev han skogstokig och skuttade bakåt samtidigt som han skällde! Gullestollen! Klinga har aldrig haft problem med "stanna" så det övade vi inte så mycket. Hon fick göra rallyövningar istället. Det gick strålande, och dessutom gjorde hon några bonusar i form av snurrspinn!! Måste skärpa mig i fortsättningen och göra detta oftare. De behöver få visa sig duktiga oftare. Vilken skitmatte jag varit, fy på mig, matte!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar