Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 5 juni 2012

Undrar om jag skall gräva ner tidningsbudet under uteplatsen?

Ja, här händer det grejer, mån ni tro! Vi gräver och sakta men säkert börjar det likna en uteplats och inte en massgrav. Högen med bärlager minskar och vår ryggvärk ökar...Mindre kul är att Skrållan har haft en dipp och kissat inne igen. Och Pissoff-medlet tar inte bort lukten från tröskeln så det blir nog för käre maken att byta dörrfoder och en rejäl bit av golvet och väggen. Nu är ju inte Skrållan skyldig till allt detta, utan det var vår gammelkatt Toker som fick somna in i höstas. Han började kissa inne då vi bytte fönster och dörrar, men tröga i huvet som vi var så fattade vi inte var lukten kom ifrån direkt. Det hann sätta sig. Skrållan har bara tagit över hans ställe, men nu var vi snabbare att upptäcka detta!  Men lukten kommer bara då solen värmer på dörren och tröskeln...Kul då vi får gäster. De tror väl att vi är värsta snuskfamiljen!
Har framtidsplaner på jobbet också men de är ännu i sin linda. Jag trivs ju oerhört på mitt jobb. Fantastiska arbetskamrater och härliga ungar! Det är en glädje att åka till jobbet varje dag. Så har det inte alltid varit. Nu har vi en tuff tid framför oss med nedskärningar och omorganisationer som har tagit styggt på vissa kollegor. Det känns tungt att de känner så då jag själv trivs så bra! Men som alltid så löser sig saker och ting då oron har lagt sig. Det måste det ju göra!
Träningen som kom av sig...Jag vilade ju på söndagen och på måndag fanns inga pass som låg rätt i tid. Så jag satsade på tisdagens coreboll, men se, det sket sig. Hunddagis stängde ju 16.00! Får ta nya tag på onsdagen...
Nu är det bara att köra paddan över så det stampas till ordentligt.

Det är bara den här biten kvar att gräva ur nu!

Här skall det bli grusgång. Jäklar så bra det kommer att bli!
Har vaknat vid 04.30 varje morgon under en lång tid. I början fattade jag inte varför, men på sistone har jag hört nån slags tuta. Så jäkla sur man blir då man blir väckt vid den tiden och inte kan somna om! Gubben som annars brukar sova som en stock har också vaknat. Vi har känt oss som levande döda på morgonen länge nu. Det har visat sig vara tidningsbudet som har en backtuta på bilen. Idag fick jag nog och ringde tidningstjänst! Fick tala med en kvinna där som tillkännagav att de minsann hade utrustat ALLA tidningsbudens bilar med backtuta för säkerhetens skull! Men för f-n!!! Halv fem på morgonen är ju bara dom ute. Det måste ju kunna gå att stänga av tutan. Det går inte att göra nåt, det bara ÄÄÄÄR så, sa hon. Men det finns ju faktiskt människor som jobbar skift, just kommit hem och lagt sig. Det väcker ju hela gatan med tutan, sa jag. Det finns ju folk som sover på dagen också, kontrade näbbgäddan med! Jag blev så arg att jag höll på att slänga luren i örat på henne! Men jag höll mig, det är ju inte artigt att göra...Men det är väl ändå merparten av befolkningen som har normala arbetstider som behöver sin sömn, försökte jag. Näää, det är såhär bara...Bläkärring...skulle jag sagt, men det gjorde jag inte. Lite för barnsligt då man är 54 år...

4 kommentarer:

  1. Herregud vilken människa. Visst finns det folk som sover på dagen men då brukar det vara en viss mängd ANDRA ljud som gör att det blir ett sammelsurium som man kan sova sig igenom. En tuta och ingenting mer är störande.

    Säg upp tidningen och skaffa en nätupplaga istället?

    SvaraRadera
  2. Vi sa upp papperstidningen och skaffade nätvarianten för ca 1 år sedan! Vi har ju varsin dator ståendes mitt emot varann på matbordet så då behöver vi inte slåss om tidningen varje morgon som vi gjorde innan. Och gud så skönt att slippa alla tidningar! Måste tvinga de andra grannarna att skaffa det också...Är det månne brevbärarens hämnd på oss för att vi sagt upp papperstidningen, hm...

    SvaraRadera
  3. Fjärrkontroll på sprinklersystemet som riktas rakt mot grannarnas brevlådor?

    För övrigt låter det lovande. Nöja med att läsa nättidning? Vilken har ni (om man får fråga)? Vi gjorde oss av med papperstidningen (ingen av oss hann läsa den ändå...) men skaffade ingen nättidning heller. Nu saknar vi en tidning men vill inte ha ännu mer papper att bära till återvinningen. Dessutom hinner nätvarianten komma innan jag går till jobbet på mina tidiga mornar, det gjorde inte den förra. Det hände att jag mötte tidningsbudet i dörren...

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, det skulle nog inte göra oss så populära i grannskapet. Kanske t o m motsatt verkan...
    Vi har ju kollat kvällstidningen på nätet i flera år så varför inte kolla morgontidningen på samma sätt, tänkte vi. Så vi sa upp papperstidningen och kollade gratisupplagan av både NWT och VF under ca 1 halvår. Man kan klara sig hur bra som helst med bara dem. Men om man vill ha ALLT, såsom familjesidan, bilagor m m så kostar det ca 600:- om året! Nästan halva priset mot papperstidningen! Vi har alltid haft VF så det fortsatte vi med. Jag kunde välja på många olika alternativ och tog ett på 3 mån för ca 150:-. Och då slipper man kånka papper till återvinningen! Man får en kod som man använder på den dator man använder för tillfället. Skitbra, vi är jättenöjda! Vi behöver inte binda oss för ett helt år utan dela upp det som vi vill, när vi vill.

    SvaraRadera