Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 18 juni 2012

Skatteåterbäringen som flög sin kos...

Före fyllda 40 hade jag aldrig haft tandvärk. Det är säääkert! Så började jag tappa gamla amalgamfyllningar...Äsch, det gjorde ju inte ont. Bara för tandläkaren att fylla med plastkomposit. Men så kraschade en tand vid frukosten nån gång vid fyllda 40. Och sen har det fortsatt. Och alltid har det varit kostsamt. Under våren fick jag värsta tandvärken i överkäken. Jävlar, vad kommer detta kosta, var min första tanke. Mina kollegor berättade hårresande historier om sina tandproblem, men jag hade ju så ont att jag bara ville bli av med smärtan. Det blev jag. Fick tandbandage och en ny tid. Den tiden var idag. Rotfyllning och fyllning av tanden bredvid, tydligen, Man har dålig koll på vad tandisen har för sig i munnen på en då man ligger med huvudet neråt och benen upp i stolen och har sprängvärk i käften. Kompistanden hade tydligen också lite rotproblem så tandtrollet rensade även den. Och jag bara gapade...och dreglade(så pinsamt). Nu är jag smärtfri och 6287:- fattigare! Som av en händelse fick jag ungefär samma summa tillbaks på skatten i år. Vilken tur jag har i livet ändå!! Tänk om jag hade behövt tänka ut vad jag skulle använda pengarna till. Till exempel; nya träningsskor, extra fin present till min käre make som fyller år 25/6, något snyggt helt onödigt plagg. eller en mysig utekväll med min man...nä, naturen gjorde det lätt för mig genom en enkel tandkrasch. Men man kan ändå undra varför inte tänder och ögon är lika viktiga som övriga kroppen som endast kostar 200:- för ett besök hos förståsigpåaare!
Allt grus på plats!
Kan känna slutet på vårt uteplatsprojekt! Problemet är "stampmaskinen". Den väger tydligen väldigt mycket och maken fick inte med sig den i lördags bara för det. Men sen så...är det bara att lägga plattor och grus, pust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar