Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 30 maj 2012

Skrållan mot gammal god form!!

Mattes och husses kissetant!
Då jag kom hem idag så fanns inget kiss vid dörren! Yiiiippie!!! Skrållan kom och mötte mig och gick sen till dörren och jamade. Det betyder; Jag vill gå ut nu!! Feliwayadaptern har gjort ett bra jobb, verkar det som. Eventuellt har naturmedicinen hjälpt till. Idag har jag också köpt en flaska Pissoff. Det skulle ju vara perfekt om vi kunde få bort kisslukten från tröskeln utan att Gubben behöver byta hela dörrfodret! Medlet lovar att man kan få bort gammal lukt så vi håller tummarna! Skrållan är en sån speciell och härlig katt så jag gör vad som helst för henne. Aldrig jag ger upp. Vi har till och med varit osams om detta och det är inte kul. Jag vet ju att Gubben egentligen inte vill göra av med henne men han blev så frustrerad då det luktade kiss varje dag då vi kom hem. Och det är ju inte kul att behöva byta golv och tröskel. Nu vet ju inte Gubben så mycket om kattskötsel och hur tålmodig man måste vara för att rätta till såna här problem. Men då han fick välja mig och katt, eller ingen katt och ingen fru så valde han det första, ha, ha! Det var ett bra val, tydligen för Skrållan ligger på hans kudde varje morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar