Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 10 september 2012

Återfödd...

Jag fattar inte att jag kan vara så himla pigg redan, efter att ha varit så sjuk i helgen. Då huvudet kändes som det satt i ett skruvstäd med långa piggar inåt så trodde jag en stund att jag höll på att få en stroke, ja, det är säkert. I två da´r utan uppehåll! Inga piller hjälpte, inte ens mina migräntabletter. Enda gången jag varit på benen var då jag skulle på toa. Med stöd mot väggarna....herregud, vilken pärs! I morse var jag fortfarande helt utslagen, dock utan huvudvärk, men orkade såklart inte gå till jobbet. Jag sov till bortåt 9, började sen försiktigt röra på mig för att känna efter, jodå det funkade, fötterna i golvet, fortfarande okej, reste på mig och, halleluja, ingen yrsel eller svaghet i kroppen! Äta gick sådär men jag fick i mig ett ägg i alla fall, och kaffe, det har jag inte orkat dricka på hela helgen. Men så vid 10-tiden piggnade jag till rejält. Och då började jag med det som jag alltid gör då jag varit sjuk. STÄDA! Jag vill ha bort alla basilusker,  få rent och fräscht! Komposten fick tillökning av några tomatplantor och utblommade sommarblommor. Chiliplantorna fick nytt hem i köksfönstret och svärdsliljeskotten som växt till sig på altanen fick stå i TV-rumsfönstret.  En sväng till tippen blev det till och med! Svetten stänkte om mig men jag klarade det.
Så i morgon blir det jobbet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar