Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 20 september 2012

Vi kämpar på...

Både bra och dåliga saker...Dåligt är att Vaski är tokhalt igen och hans nästa veterinärtid är inte förrän om två veckor! Hur skall jag orka se honom ha så ont så länge? Nåja, det är bara att bita ihop och gilla läget för ortopeden är inte på plats förrän om två veckor i vilket fall som helst. Nåt bra är att vi idag fått klarhet i varför Klinga varit hängig, dålig i magen och inte velat äta alls. Idag fann hussefar och hussemor en uppspydd fågelvinge(urk) mitt på vardagsrumsmattan! Husse hade ju tidigare en misstanke om att hon smaskat i sig nåt skumt då han gick ut med båda hundarna förra veckan då jag var sjuk. Han har ju alltid Klinga lös och då Vaski gjorde nr 2 vände husse ryggen åt Klinga för att plocka upp bajset. I ögonvrån såg han då att hon gjorde nåt skumt...möjligen smaskade fågelvinge...

Husprojektet som aldrig tar slut går sakta men säkert framåt. Den nya toan är installerade på övervåningen, puh! Tänk att två personer kan lida så svårt av att helt plötsligt bara ha EN toa under en period. Jisses, tänk om det varit då alla ungarna bodde hemma! Ett problem är ju att den nya toan är smäckrare än den förra, vilket innebär att det bruna golvet som jag målade över för 100 år sen tittar fram! Nu har ju färgen som skulle vara så attans vattenfast, flagnat på flera ställen sen förut, fult som f-n. Så var jag på IDEA för att köpa skumgummi till hundbädden och såg då lösningen på vårt problem. En gummimatta, fungerar som en heltäckningsmatta, i samma färgsättning som badrummet. 89 kr/m, som hittat! En sån skall vi ha!

I morgon skall vi köpa klinker till hallen. Efter att jag funnit Scentstop för kissanering så har vi nu fått bort lukten...ja, Skrållan gjorde en pöl i torsdags men då fick jag bort det snabbt, beställde en ny flaska scentstop  för att vara förberedd. Så nu är det dags för golvläggning.Så har Gubben och jag fått nog av att känna oss stelopererade varje morgon då vi går upp. Nu har vi köpt ny säng och kuddar. Nu är det bara hörselproppar som återstår. Har fortfarande inte klurat ut vad det är som låter så jag vaknar på natten. Låter som en bil på tomgång. Men ingen låter väl bilen stå på tomgång i flera timmar, med bensinpriserna av idag! Nästa vecka kommer nya sängen i alla fall. Idag skickade Gubben en bild på några överkast och nu är vi TVÅ överkast rikare eftersom jag inte kunde bestämma mig!
Då vi byggde nya köket för 2 år sen, slängde vi massor av vårt husgeråd och köpte nytt. På IKEA. Skit. Massor med repor på tallrikarna av besticken efter kort tid. Man får vad man betalar för...Igår gjorde vi slag i saken och köpte nya tallrikar. Flata, djupa och assietter. 8 av varje. Sen skall vi köpa till ugnsformar och några karotter. Jag har sneglat på den här serien jättelänge men inte kunnat bestämma mig. Men nu så! Var vi fann allt detta? På Gubbens jobb - Sonnelids, alltså! Ibland är startsträckan lång...
Åh, så nöjda vi är över dessa!
Kunde inte bestämma vilket så det blev båda. Vi kan ju byta varannan
vecka.
























Undermedlet Scentstop!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar