Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 15 september 2012

Härliga dag!

Av dagen återstår nu inte mycket och nåt skapande från min sida har det inte blivit. Jo, för tusan, jag har ju bakat 16 havrefrallor! 



Mitt kreativa skapande sträckte sig till dessa havrefrallor...
Men mitt tilltänkta kreativa skapande i syrummet gick om intet. Nu gråter jag inte över detta. Då vädret varit så fantastiskt fint idag så var det ju synd att tillbringa dagen inomhus. Jag och mina tre amigos har varit ute hela förmiddagen, de har undersökt varje skrymsle på tomten och jag har städat bilen. Klädseln i 9:3-an suger rejält! Galonet på sätenas sidor flagnar och tyget i mitten får fläckar för det minsta lilla. Då Gubben ibland åkt i träningskläderna och varit lite fuktig så har det blivit en fläck som om han kissat ner sig!.Även passagerarsätet hade såna fläckar...av hans träningskompis, kan tänka...Men det kan också räcka med att man är blöt efter en regnskur så blir det fula rosor. Nåväl, nu är alla borta, utom en på ryggstödet, den får jag göra om. 
Vilket perfekt väder det var för alla startande i Tjurruset idag! Vaski och jag var och kollade. Min stressgurka till hund klarade av provet med glans! Enda gången han skällde var då jag hejade på, ha, ha! Men som hund tror man att folk är arga då de höjer rösten så jag nöjde mig med att klappa i händerna istället. Inte lätt att vara hund....Som vi gick där innan start i folkhavet mötte vi min fd svägerska och hennes karl. Vi följdes åt och så dök en till av mina fd svägerskor upp! I vanliga fall skulle vi nog ha träffats som i kväll här hos mig men det kändes inte som det perfekta läget då de begravde sin far, min fd svärfar igår. 

Efter denna "friskluftbomb" var Vaski och jag helt nockade då vi kom hem. Han somnade på altanen med sitt gnagis liggande mellan tassarna -ognagt, och jag lade mig i soffan för att läsa...Plötsligt lade sig boken med en duns över näsroten! 


Här ligger han,  mattes lille nalleman, helt utslagen
Det har med andra ord varit en riktig kanondag idag. Fast inget blev gjort som jag tänkt. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Det kan bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar