Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 15 maj 2012

Vi trappar upp...

Ser ni svansen? Jävla husse, nu skall du få!!!
Vi fortsätter kampen mot kisset och vilda kissen! Igår hade vi nystädat inför husvärderingen och vad har hänt då Gubben kom hem, tror ni? Värsta kisspölen innanför ytterdörren! Med bara några minuter tillgodo innan mäklaren skulle komma stod han i badrummet och spolade dörrmattan( av gummi), i flygande fläng torkade han golvet och plingeling, ringde det på dörren! Där stod en mycket parant lady med portföljen i högsta hugg och blev mottagen av en helt nerblött karl( naturligtvis svängde duschmunstycket runt och sprutade ner honom då han grejade med mattan i badkaret). Nå, problemet är INTE löst och kommer att vara seglivat, om jag får gissa. Gubben var ju inte glad efter detta, och det kan jag förstå, men det löser ju inga problem att gnälla. Här skall det lösas problem! Jag ger mig aldrig! Alltså tog jag till det tunga artilleriet. Ville egentligen inte, jag är ju blödig av naturen, men det fanns inget annat alternativ. Alltså, Syrran fick vara på bottenvåningen under natten. Vi satte upp ett kompostgaller för att hindra henne. Skrållan skulle därmed förhindras att kissa på fel ställe under natten, som hon brukar göra och dessutom få lugn och ro. Och vi också faktiskt. Syrran vill ju gärna vara  NÄRA på natten. Knalla runt på oss och helst mig, ge mig kärleksbett och dregla mig i ansiktet, busa med hundarnas svansar eller öron och sen röja runt i hela huset med en elefants elegans. Men gud så hjärtlös jag kände mig som utestängde henne från detta! Hon skrek hjärteskärande i början men sen slutade det och allt blev tyst. Åh, så skönt, tänkte jag. Nu har hon fattat. Ha, ha, hon grubblade bara för på morgonkvisten hördes ett "bonk" och så hade vi en lite rödtopp springande i sängen! Fattar inte hur hon kunde hoppa över från ingen ansats alls! Så vi mobiliserade ytterligare i morse och byggde upp en våning till på gallret för att Skrållan skulle få vara ifred. Hon fick en extra kisslåda och maten uppburen. Yes, nu du, din lilla rödtopp, tänkte vi, och åkte till jobbet. Då husse kom hem idag möttes han av en lite rödtopp...på övervåningen...suck...
Hon utmanar oss i vår inovativa gärning tillfullo. Nu har husse gjort en omarbetning av grinden. Får se var Syrran är i morgon bitti? Oddsen är inte på vår sida, tror jag.

2 kommentarer:

  1. Houdinikatt!?

    För övrigt kan jag tipsa om att blanda 3 delar vatten med 1 del såpa och hälla på sprayflaska. Väldans behändigt när man ska skura fläckvis. Började med sån när Ebba var bebis och stänkte gröt all over the place, nu är det behändigt när inkontinente Nogger läcker lite här och där. Tydligen en bieffekt av kastreringen, inget som veterinärer upplyser om dock.

    SvaraRadera
  2. Å, kul, du kan kommentera!!!
    Ja, såpa är universalen här också, numera citronsåpa eftersom det neutraliserar kisslukt. Fast den här kisslukten går inte bort med annat än dynamit...eller bytande av golv och underlag. Kiss har nämligen runnit mellan plankorna och göttat till sig innan vi upptäckte vad som hänt. Då solen värmer på framsidan...då vill du inte känna lukten!!!
    Vilken slarvig veterinär som inte upplyste dig om den enda nackdelen med kastrering. Det behöver ju inte bli så men är vanligt. Vaski har klarat sig än så länge men har väldigt bråttom ut på morgonen. Han gnäller/tjuter och springer runt vid dörren. Detta har han börjat med det senaste året. För kunde han hålla sig hur länge som helst. I sitt förra hem fick han ju vara ensam upp till 10 timmar!!!!

    SvaraRadera