Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 29 maj 2012

Kyligare...

Bara för att jag inte gillar vinter och slask betyder det inte att jag ogillar lite svalare väder. Nu har vi haft härligt sommarväder i flera dar och då är det perfekt med en halvdålig dag så man kan vara inne i dona lite. KMTI har stängt för golvpass denna veckan pga reparationer. Det känns nästan som jag kommer att hinna allt jag behöver göra. Gött! Bytt gardiner i köket och till v-rummet har jag köpt nya gardiner. Färdigsydda! Dessutom för ett vrakpris. De förra gardinerna kostade 149:- kronor/m och då sydde jag dem själv. Hela kalaset gick på 1000 spänn. Så dyra gardiner har jag ALDRIG haft förr...och kommer inte att köpa igen heller. Nä, 49:- som dessa kostade är lagom, tycker jag. Nu skall jag bara fålla dem så är de färdiga att sätta upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar