Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 13 maj 2012

Underverk

Tänk att ett spinningpass kan göra såna underverk! Igår blev det äntligen tid för träning. Spinning klockan 15.00 på lördagar passar mig bra. Men det beror väldigt mycket på vem som är instruktör. En sån gammal räv som jag har lagt sig till med divalater. Det måste vara rejält med "taggtråd" i passet om jag skall lägga ner mig. För att sitta där och trampa kärringtramp är ju värdelöst. Då jag var yngre hade jag förmågan att driva på mig själv om instruktören var för tam men icke längre. Nu behöver jag lite show, helt enkelt! Och det fick jag igår med hjälp av en mycket proffsig instruktör.
Som i ett trollslag är också katterna sams. Sen fighten i fredags har Syrran varit som förbytt. Kråmat sig och slickat på Skrållan. De har till och med legat och sovit intill varann. Men kissar på golvet fortsätter Skrållan med. En vana som är svår att bryta. Men vi tvåbentingar skall vinna denna gången också. Förra gången hon trilskades och kissade bredvid lådan var då vi hade "fel" kattsand, enligt henne. Jag tror jag köpte alla kattsandsmärken som fanns för att det skulle passa damen. Hon är en känslig madam!
Här skall det grävas! Ja inte rabatten alltså, den skall vara kvar, men grä... förlåt mossan
skall väck.

Här sitter de, argbiggan och mesproppen och kollar på fjäderkotletterna
i buskarna utanför. 
Idag blir det första spadtaget för den nya uteplatsen! Grässvålen skall bort från framsidan och återvinnas som utfyllnad på baksidan vid staketet. Vid regn bildas där en swimmingpool. All jord som vi gräver bort skall återvinnas på något sätt. Inte åker vi och slänger resterna på tippen inte! Onödigt jobb, kallas det. Så idag tror jag det blir träningsvila...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar