Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 18 maj 2012

Gräver...

Inte min bästa dag idag men så är det ju ibland. Om alla dar var kanonbra så skulle man bli led på dem, eller hur? Man måste ha sina ups and downs för att få dynamik i tillvaron. Varför min dag blev halvkass beror nog på många faktorer där jag själv spelar en stor roll. Nog om detta.
Igår tog Maken ett nappatag med uteplatsen. Jädrar så han grävde! Som en mullvad! Då han drar igång med nåt så är det hundra knutar! Det är bra för då brukar min energi var på 0-punkten...är det detta som kallas växelbruk? Jag är inte säker där... Grässvålen som jag sliter med återanvänder jag som utfyllnad på baksidan tomten där vatten samlas vid minsta regnskur. Jorden som Maken gräver upp skall jämna ut skarvarna. Grannen har löst problemet på annat sätt. Han lägger ner dräneringsrör och har haft en grävskopa på baksidan av sitt hus som har grävt upp halva tomten. Ser fördjävligt ut! Nä, vi löser det på vårt vis.
Eftersom min dag blev halvloj så gick jag runt och glodde i rabatterna...mellan regnskurarna. Tänk så rogivande tulpaner ändå är. Förr tyckte jag tulpaner var tråkiga. Men så fick jag en trädgårdskatalog i min hand en dag. Köpte ett paket med lökar i mina favoritfärger och sen var jag såld! Sortimentet är ju oändligt!
Idag har Vaski, min nallebjörn, varit med på jobbet. Klinga var med husse. Vaski har ju kennelhosta och håller oss vakna från tidig morgon. Att han är vaccinerad hjälper föga eftersom det finns många olika virus som vaccinet inte biter på. Nu hoppas vi att Klinga slipper skiten. Förra gången var hon jättetagen av hostan.
Nåt positivt! Skrållan har inte kissat inne på hela dagen! Hon börjar likna den gamla Skrållan mer och mer, den som "pratade" med matte eller husse. Kråmade sig och klättrade på mattan! Nu är jag inte så dum att jag tror problemet är över men det är på väg åt rätt håll.
Gud så snygg!

Mot uteplatsen!
Vad sa ni? Träning? Oj, har glömt bort det helt och hållet! Grävandet har tagit all min tid. Men jag kommer igen...då jag vilar från grävandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar