Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 21 maj 2012

Ny energi!

Här har Maken börjat djupgräva efter att jag grävt bort svålen.

Det är inte lite jord som skall bort! Och allt gräver vi för hand...

Där var sista biten! En grävmaskin hade varit kanon men då hade vi fått
ta bort buskarna och då hade vi liksom
 inte behövt plattorna...
Lika snabbt som den kom, försvann den - hängigheten, alltså! Trycket över bröstet och nästäppan försvann på eftermiddagen och vips blev jag sugen på att tampas med den sista biten grässvål. Solen värmde och svetten sprutade om mig men nu är det gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar