Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 2 maj 2012

En ateist funderar...

Jag var så röd att jag var tvungen att använda solbrillor
för skenet i backspegeln!

...men det blev imma på dem så jag var tvungen att ånga av
en stund.
Så har man varit nere i helvetet och vänt om. Ja, jag VET ju inte riktigt hur det är i helvetet, eller om det finns men det var en "närahelvetetupplevelse" iallafall. Vad pratar jag om? Intervallspinning, såklart! Man kan undra varför man GÖR sånt här egentligen? Men det är ju så att då man har dippat h-vete så stiger man ju till himmelen efter passet. Ja, eller det som jag TROR är himmelen eftersom jag inte tror på gubbar guppande omkring på moln eller för den delen manliga bockfotingar med treudd som mallar sig med värsta kaminen. Det räcker med min Gubbe som ser som sitt kall i livet att göra eld i braskaminen så snart solen går i moln. Honom tror jag på eftersom han uppenbarligen finns! Nåja, åter till intervallspinning. Idag fick jag bekänna färg. Den var  RÖD! Hela ansiktet lyste som ett stoppljus en timme efter passet. Kanske därför trafiken flöt så trögt på vägen hem? Som sagt, himmelen ja. Efter passet duschar man, pustar ut, och så vips, är man igång att planera för nästa pass. Håhåjajaja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar