Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 20 maj 2012

Vilodag

Efter en natt med dålig sömn bestämde jag mig för att inte göra den minsta nytta idag. Hade bokat mig för ett powersteppass men insåg att jag aldrig skulle orka. Min kropp och då framför allt händerna och bröstryggen har fått sig en riktig törn av mitt grävande. Synd, på en kanonbra instruktör, men det kunde inte hjälpas. Nu fick det bli spinning och en för mig helt ny instruktör. Hon visade sig vara kanonbra också! Passet var perfekt upplagt och musiken medryckande. Min form är ju inte som i fornstora dar men det glömde jag och fick sedan betala dyrt i form av darriga ben en lång stund efteråt.
De här stollarna har förstås fått vara ute. Skrållan  valde fåtöljen istället.
Satte mig i solen för att läsa en stund men orkade inte mer än fem minuter, sen var det för varmt. Gick in och lade mig i soffan för en lässtund istället...och somnade bums! Hela flocken helt utslagna faktiskt. Ja, inte hussen då, han for på träningspass till Norge tidigt i morse. Han kommer att vara utslagen då han kommer hem, det är jag säker på! Nu väntar viloläge i soffan och "Mästarnas mästare".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar