Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 10 augusti 2012

Första veckan, höstkänning...

Hur kan man vara så medvetslös på morgonen då man lagt sig jättetidigt? Ja, det var den stora frågan i morse. Jag snoozade 5(!) ggr! Som tur var gick segheten över och på jobbet fick jag riktigt mycket gjort idag. Dessutom körde jag ett spinningpass vid lunch. Mitt ryggonda från igår( som ingen vet om) blev mycket bättre efter den genomkörningen. Jag får nog tänka mig för med aerobics i fortsättningen...Ja, så körde jag ett race på jobbet och så var det helg. Jag kan inte begripa så fort veckan har gått!
Jag har haft besök av Inger, hundarnas uppfödare, tillika mamma till dotterns barndomskamrat Elin. Det är så kul då hon kommer, jag får visa att jag har tagit väl hand om hundarna och dessutom har vi samma yrke så samtalsämnen finns. Jag tror baske mig att hundarna känner igen henne. De beter sig på ett speciellt sätt med henne. Ja, varför skulle de inte göra det? Man kan aldrig veta allt om hundar, de kan ju inte prata.
Jag bjöd på spenat-och laxpaj med fetaost. Då Gubben är borta brukar jag alltid göra mat som han inte gillar. Paj är det bästa som finns. Snabblagat och kan varieras i det oändliga! Sallad är inte fy skam heller, men det har jag ätit hela sommaren..
Hade tänkt vara ute i kväll då vädret blev bättre men det visade sig vara omöjligt. Tog med mig alla djuren ut på tomten för en softarstund men en granne eldade järnet så det låg rök över hela området. Jag har ju astma och reagerade direkt. En försmak inför hösten då alla börjar elda i sina braskaminer och jag måste medicinera innan jag går ut med hundarna. Dessutom får jag öva upp förmågan att hålla andan långa stunder...även inne, om vi har samma otur med vår braskamin som vi hade förra året. Det var svårt att elda in kaminen och dessutom köpte Gubben ved som visade sig vara sur.  Ja, vi har braskamin, visst låter det stollig då jag gnäller så på alla andra som eldar, men jag har lärt mig att om man har torr, fin björkved så stinker det inte. Men om man eldar gamla pappkartonger, lastpallar, dasspapper, tidningar m.m så stinker det nåt ohyggligt.
I morgon skall jag ha träningsvila. Det var ingen enkel match att övertyga mig själv om det. Fick ta i ordentligt...
Och i morgon kväll kommer Gubben hem. Då är allt i sin ordning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar