Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 5 augusti 2012

Ett år till nästa gång...

Efter lite bloggvila är jag nu tillbaka. Semestern är nu slut för denna gång, ja, några dagar har jag kvar men de sparar jag till julen. Men i morgon styr jag bilen mot Ilanda. Det skall bli riktigt roligt att möta mina arbetskamrater efter en lång ledighet. Jag ser också fram emot ett nytt läsår med nya utmaningar!
Här hemma har vi kommit långt i vårt hallprojekt. Några saker återstår såsom lister och klinker framför dörren. Den nerkissade spånskivan skall bort innan klinkern. Ibland verkar det som ett evighetsprojekt med detta hus...
Visst är det höst nu? Helt plötsligt blev det kallt i skuggan fast det var jättevarmt i solen. Men det gör inget. Jag har haft en härlig semester. Fått göra allt jag inte hunnit under året. Ja, inte allt, men nästan. Det jag har saknat är långpromenader med Vaski som har varit halt hela i flera veckor. Min nallebjörn börjar bli gammal och matte bävar för flera ålderstecken.
En dag fick jag bara nog. Jag grävde upp alla växter under äppelträdet! Nu finns där endast utebelysningen. Min Gubbe blev glatt överraskad att jag inte grävt av ledningen till den. Det har ju hänt förr...Jag planerar att lägga grus under trädet och bara ha växter i krukor.
Jag har planerat att fortsätta min träning i samma anda som i sommar. Har inte haft en sån bra träningsperiod på flera år. Såklart blir det svårt att träna mitt på dagen men med lite planering så skall det gå. Då jag tränar mår jag som bäst!
Gubben skruvar upp nya hyllan


Där satt den!
Nyckelskåpet med spegeln är en hit!!

Och hatt-och skohylla.
 En gardin har tillkommit och dessutom har jag oljat möblerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar