Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 13 augusti 2012

Njuter av den sista blomprakten

Sista blommorna på dagliljorna, snyft. Men alunroten hänger i.
Tog en tur i trädgården ikväll. Plockade lite utblommat och ogräs. Kunde konstatera att hösten är i antågande. Grönskan börjar skifta i gult och det senblommande står i full blom. Kvällarna är riktigt kyliga och morgnarna fuktiga. Både vemodigt och mysigt, samtidigt.
Det här är jag riktigt nöjd med! Rosenmandel
trädet och det under rosenstav och bolltistel. På kvällen upplyst
av solcellsbelysning.
Det blir riktigt mycket
äpplen i år...till Vaskis lycka!
Han smyger ner till äppelträdet
då han tror jag inte ser, och plockar från
de nedersta grenarna.
Krolliljorna och bolltistlarna, en härlig
kombo. Bolltisteln är nästan självlysande!

Gula dagliljorna, Candide Candy och Ed Murray
har fortfarande många blommor där de står i lä
intill altanen. Vänslas med floxen.

De här dagliljorna har jag glömt
namnet på, jag har så attans många,
men jag älskar dem alla. Vi köpte
en herrans massa dagliljor då vi besökte
Trädgårdsmässan på Liseberg två år i rad.
Sen har jag utökat sortimentet genom att beställa
på nätet av samma dagliljeodlare som var på Trädgårds
dagarna. Den sköna lustgården, tror jag sidan heter...låter tyvärr
som en nätbutik för sexhjälpmedel...fniss


Här mognar Vaskis godis
sakta men säkert. Igår tog jag
honom på bar gärning med nosen i
busken!! Han nosar reda på de mogna,
den spjuvern!!

Här ligger han och sover, mattes lille gris!!
Lyfter på ena ögonlocket då och då för
att kolla läget.

OOOOAAAAAOOOOUUUU, sa jag med teckenstorlek 96
då jag och Vaski var på skogspromenad!! Men eftersom
den inte flyttade på sig fast vi var så nära
misstänkte jag en viss avsaknad av liv i den. Mycket riktigt,
det var en fd kopparorm...

Vaski blev eld och lågor över nåt under skogspromenaden.
Fråga mig inte vad det var men några ståndskall  voffade han.
Antagligen en "korre"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar