Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 9 augusti 2012

The three amigos

Jag är nyss hemkommen från aerobicspasset jag berättade om igår. Döm om min stora förvåning då Cia och Ann-Louise knallar in på samma pass!!! Vi tre är de enda från vår tjejgrupp som har fortsatt att träna i alla år. Vilken nostalgikänsla jag fick. Cia kör ju inga andra pass än spinning och har väl inte besökt nån av de andra passen på flera år och så kom hon på att prova just då jag också gjorde gästspel, och dessutom efter att jag nämnt henne i min lilla historik igår. Ann-Louise och jag brukar träffas då och då och hon har varit trogen aerobicsen i alla år, men även gjort lite inhopp här och där. Hon är inte rädd att prova nya pass! Men detta kändes som att vi knöt i hop säcken på nåt vis. 
Passet då. Frida hade snickrat ihop ett kanonroligt pass! Vad annars? Lite klurigt så hjärnan fick jobba men då poletten trillade ner, då jäklar blev det åka av!!! Och om man hinner se i spegeln möts man av sin egen lyckligt flinande nuna! Även om man är elefanten i glashuset...
Fast i omklädningsrummet blev jag något konfunderad. En av kvinnorna från passet tog av sig allt utom underkläderna - gick in till duscharna - torkade sig med handduken,utan att ha duschat, alltså - fortsatte in i bastun - kom ut efter 10 sekunder - gick till skåpen - tog på sig kläderna - torkade håret(som alltså inte var tvättat) med handduken och gick sen ut...Fräsching! 
Själv duschade jag mig ordentligt, så det så! Ordning och reda. Att jag har jäkligt ont i ryggen efter min sprattelcomeback kommer jag aldrig att säga till nån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar