Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 7 juni 2013

Är det fredag...eller vilken dag är det egentligen?

Herregud, som jag har slitit den senaste tiden och nu verkar krafterna ha sinat. Tänk vilken tur att det är fredag! Nån måste ha tänkt ut detta på nåt vis, eller hur? Fast det kan ju inte vara Gud...eftersom jag inte tror han/hon(vägrar hen) finns, och HUR skulle han/hon kunna ha koll på alla kläm/nationaldagar som dyker upp titt som tätt. Kristi himmelsfärd är ju en annan femma...Det MÅSTE finnas en samordnare nånstans som håller koll på oss, kanske en oberoende alien, nä, jag tror inte på såna heller! Kanske Obama, Putin, NEJ för bövelen(han vill ju att alla skall jobba ihjäl sig ALLA dagar om året och TACKA för det!) Neej, jag kan inte komma på nån. Kanske är det så enkelt att det är nån helt anonym människa, precis som de flesta av oss är, eller så är det Stefan Löfven, ja det är det säkert. Han verkar som en trygg och ordningsam person. Såklart det är han! Han vet ju hur en arbetare känner det efter 5 dagars hårt arbete. Ja, då var DET avklarat! Sen kan man ju tycka att Fredrik R som Sveriges pappi nr 1 skulle handha denna tjänst, men han har nog inte riktigt koll på hur en arbetares vardag ser ut, även om han nog försöker så gott han kan.
Men i morgon skall det bli galej med tjejgänget. Då skall det laddas batterier! Har fortfarande inte bestämt vad jag skall bjuda på....STEFAN LÖFVEN kanske kan hjälpa mig....Nähä inte det... Nä, det får väl bli grillat, JA, det blir det. Nu var DET klart! Mina goa tjejvänner är detsamma som mina ex svägerskor och en nästan svägerska, alltså ingift svägerska. Världens bästa vänner!!!!
Nu skall Göbben och jag grilla lite(skräll) jag har faktiskt en försöksgrillning på gång, skall prova på Gubben inför morgonens galej.
Ja ni, kära goa vänner. Tränat har jag inte gjort på 2 veckor, suck...Men mitt baklår är bättre efter min första behandling, smärtan finns inte hela tiden och det är en befrielse, även om det påminner mig titt som tätt. Jag har en stark tilltro till vetenskapen och min nya ängel, Pete. På senare tid har jag i mitt innersta sett mig SPRINGA med nån av mina hundar. Det skulle vara härligt.
Nä, nu är är det dags för grillat!
Ha det görgött, mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Jaaaa Du ANja ...vilken fredag ...de förvirrade dagarna fortsätter .......fortsättning följer
    Ha det Bäst // Kram Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, förvirringen kommer nog inte lägga sig förrän v.28...Fast nästa vecka är väl en VANLIG vecka i alla fall, utan ledigt mitt i och sånt förvirrande?
      Kramis Anja

      Radera