Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 4 juni 2013

Negativt och positiv...eller tvärtom!

Nu är jag tillbaka igen. Har haft en bloggvila ett tag. Har inte haft lust att skriva, helt enkelt. Massor har hänt, både bra och mindre bra och det är ju tyvärr så att de mindre bra händelserna ofta tar överhanden.  Trodde inte i min vildaste fantasi att min lilla  obetydliga blogg skulle uppröra...men det har den tydligen gjort. Hur och varför, vet jag inte, men tydligen... Detta har jag hört bakvägen. Visst är det fantastiskt hur människor kan missuppfatta, misstänkliggöra och rent av kränka andra människor med att INTE förstå. Men, min övertygelse är att om man inte förstår, eller rent av blir förbannad på något, så tycker jag att man reder ut det så snart som möjligt med vederbörande, mellan fyra ögon, så alla frågetecken rätas ut. Jag har funderat på att stänga bloggen för "offentliga läsare" men har efter några dagars funderingar bestämt mig för att hålla den öppen. Jag vill ju att ni, alla andra, mina goa bloggläsare, som känner mig och kan tyda mina funderingar, skall få veta vad som rör sig i mitt liv...och hövve. Men om ni mot förmodan skulle tycka jag är knäpp ibland...så kan ni väl skicka ett mejl till mig och berätta om det så jag kan tänka till och förändra. Jag vill ju inte att ni skall gå omkring och SURA för min skull. Och ni andra, som inte kan detta, försök göra nåt annat av ert liv, nåt bra. Det önskar jag er!
MEN i morgon blir en jättebra dag...tror jag. Jag är väldigt spänd! Då skall jag ju på min första Stötvågsbehandling! Det kommer att göra ont, men det skiter jag fullständigt i. Herregud, jag har haft ont till och från i ca 10 år! Det kommer att göra jätteont i ca 5 minuter...pjutt. 14.45 i möra smäller det! Tänk bara att kunna springa obehindrat...Eller sitta en längre stund...
Men så kommer tunga funderingar över mig igen. Min kollega som kämpar som ett djur mot sin hjärntumör verkar ha dåliga odds just nu, men jag hoppas att hon reser sig igen. Vi, och framförallt hon och hennes anhöriga, vet ju att hennes tid är utmätt men ändå VILL man inte att det skall gå åt pipsvängen..inte just nu för det orkar ingen med, inte nu, inte någonsin... faktiskt! Men tyvärr... Sitter här med ont i vänster baklår...men j-r så fjantigt! Åhhhh, om jag kunde ändra världen!
Men i morgon är det jättestora personalfesten, hela skolområdet firar sin avgång och det kommer bli så kul!! Dagen till ära har jag införskaffat en alldeles ny blåsa att bära under kvällen! Grön/svart på Dressingroom i Skoghall. Det ni! Inte varje dag jag anstränger mig för att inköpa ny festblåsa...Hmmm, skulle ju ha haft lite hjälp av mina "smyckeexperter"....De är ju helt enorma på att fixa "snyggsmycken"...Annica och Christina...Var ääär ni i sista minuten? Behöver ett snyggt, STORT svart/mossgrönt  halssmycke??????

2 kommentarer:

  1. en sak är säker ...jag har inte blivit stött av det du skrivit ...eftersom jag är helt tillfreds med vem jag är .....Helt ok medmänniska med stort perspektiv på livet . En autostrada för medmänsklighet där alla får vandra tillsammans och vara de som de är. T ex en stötvågs behandlad Anja .....undrar hur det kommer att bli ...som en superladdad duracellkanin som kommer att studsa genom baren och sedan vidare ut på Drottning gatan ...vem vet . Men jag är med ...jag får se det live.....jag är det förunnad...att få delta i samma fest...med alla andra virrpannor ......Underbart att Du skriver här ...så jag får mer av DU Anja // Kram i från mäj till Däj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för varma, kloka ord! Som alltid från dig. <3
      Hm, jag kanske skall skaffa en sån där grön luddoverall med långa öron ifall din spådom går i uppfyllelse...En livs levande Lisebergskanin...
      Kramis Anja

      Radera