Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 12 juni 2013

Stötvågsbehandling och aklejor

Alla vser och ljuslyktor som skall förgylla tillvaron för oss 2014
Ja, vad tror ni jag har gjort på jobbet idag? Packat, packat och packat. Sen har jag också satt adresslappar....Ja, ja, jag är inte ensam om detta, så jag skall inte gnälla. Nu börjar det faktiskt bli humor i alltihop. Det är ett stort kaos just nu, men ändå så fungerar allt hyfsat. Och ungarna, de goa ungarna...Så härliga så det är inte klokt! Jag älskar att jobba med ungdomar, fortfarande efter 25 år. Inte alla år på min nuvarande arbetsplats, men de senaste 17 åren. Ibland har jag undrat om det är dags att dra sig tillbaka, jag kanske har förstockade värderingar, men så har jag fått ny energi, antagligen genom BÅDE goa medarbetare OCH dessa fantastiska ungdomar! Nu blir jag nästan gråtmild, det kommer med åldern...Kommer inte att delta i 9:ornas avslutningsfest och det är en sorg men jag känner att jag inte orkar ta nya tag.

Jag har varit på stötvågsbehandling idag. Jag har känt marginell förändring till det bättre sen sist, men fortfarande kan jag inte träna nåt vanligt pass. Kan inte ens cykla tramphoj utan att få dretont. Nu fick jag lite mer kräm i stötarna och även nya övningar. Provade. Fick skitont. Ger inte upp ändå, men då jag gick ut från KMTI gjorde det gôront, fast det kanske det skulle göra...Men jag förtvivlar inte än, nädå, vi har en stötvågsbehandling kvar och sen har Pete sagt att vi fortsätter med nåt annat. Avlivning...
Nä, jag är inte ett dugg nedstämd, faktiskt. Har haft ont så länge så what the fuck(oopps, någon kanske tar anstöt av mina ord, men på ren svenska; skit samma) Jag gör som min sjukgymnastängel Pete, säger och sen får vi se.
Tog en tur till min favvisaffär, Tyghandlar´n.
50% på alla tyger! Inte klokt. Jag blir totalt blockerad av så mycket godsaker! Men fick i alla fall tag på ett fantastiskt snyggt tyg! 75 spänn, man blir ju överlycklig för såna priser!
Mitt kakusprojekt

Under mina packningsäventyr idag upptäckte jag två påsk/julkaktusar som såg otroligt trötta ut. Jag känner ett stort ansvar över dem eftersom det är jag som köpt dem från början. Nu är jag därför fosterförälder till dessa två gynnare som inte såg speciellt pigga ut idag. Nu har de fått ny jord och vätska av fostermatte Anja och fått ett eget ställe att vila på tills 2014 då de, som nystylade snyggkatusar,  kommer att pryda vårt personalrum igen.



Gräsmattan var dretlång då jag kom hem. Behövde åtgärdas direkt. Under tiden jag klippte gräset såg jag alla mina underbara aklejor blomma så snyggt överallt. Tänk att aklejan kan var ett ogräs för vissa och en sån skönhet för andra(mig). Jag bara älskar att se aklejor poppa upp överallt, ibland i komposten och då plockar jag såklart ut den ifrån avrättning.
Har erbjudit den senaste till en av mina favvisinstruktörer på KMTI, hon råkar bo väldigt nära mig och ha en nyanlagd trädgård. Perfekt! Jag avskyr att slänga plantor och kan nån adoptera dem så känns det bra för mig.







Åsså en tur bland blomstren...







Jag är mållös inför färgerna...

Hur kan man INTE älska dessa fantastiska blommor?!?

De kommer igen överallt i min trädgård...

oopps, här var det fler aklejor...

...nämen, vad ser jag här-aklejor och VASKI som gosar sig!

Nåt vitt bakom aklejorna och rosenmandeln...Jo Lummi  har tagit siesta!

Men kolla bara ,vem kan INTE älska en sån otroligt gullig blomma?

Räddad från kompostdöden

2 kommentarer:

  1. Så mycket vackra blommor! Håller tummarna för att din behandling hjälper dig!

    Kram, C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Camilla!
      Sommaren med alla växter är ju min favoritårstid. Att rensa ogräs är är för mig mumma för själen. Inte behöva anstränga hjärnan för 5 öre utan bara rensa på och se resultatet allt eftersom.
      En positiv glimt i skadeeländet är att jag kan köra stepmaskin i alla fall! Provade i fredags, 15 minuter, och det funkade hyfsat. Tack för tumhållning!
      Kram

      Radera