Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 22 juni 2013

Viktiga saker för mig








I mina flyttbestyr på jobbet insåg jag den här lilla
lappens värde. Den satt jag upp för 5 år sen och fortfarande
är den till stor nytta. Den satt på kaklet vid diskbänken. Nu ligger
den i mitt mobilgalleri för att sättas upp i nya skolan 2014.
Ja, så var det Zlatan då....Han har till mångas-både elevers och vuxnas,
 stora glädje suttit
på väggen i ungarnas kis-rum. För mig har han INGET värde,
trots sitt bolltrolleri och stora bankkonto. Ett solklart containerfall!

Hussen-jätteviktig för BÅDE mig och Klinga, Klinga-jätteviktig
för hussen och mig!

Svärfar kom och hälsade på en kväll. Värdefull för oss alla i ur och skur! Hans knä blev genast
upptaget av Skrållan, till Klingas förtret, för hon anser hussefar vara hennes, bara hennes!!
Svärmor, en värdefullare människa får man leta länge efter!
Med ett hjärta av renaste guld! Se bara så snällt
vovvarna sitter...utan hjälp av godis

Värdet av att få göra nåt kreativt, om än i det lilla
är viktigt för mig. Här är det krasse som skall
klättra på spinnrocken. Och den här gången
skall jag vakta noga så inte de äckliga larverna
börjar knapra på bladen!

Lite mer av mitt "hittepå". Fuchsiorna har tagit
sig bra, men chilin vete tusan, vad som händer med. För mycket
eller för lite näring....

Fann denna underbart färgade petunia på Coop
för några veckor sen. Petunior är normalt INTE
så viktiga för mig, men den här blev det direkt. Ner
i kundkorgen, pronto, for den! Ni kan jag sitta
och bara GLO på den, det är viktigt för mig.











Dubbelvärdefull är den här Pionen. Fick den på Mors
dag för många år sen av min värdefulla dotter. Den
blommar exakt på Midsommarafton varje år, så och i år.
Blommorna ser ut som marsipan, helt fantastiska!
,















































































































Och så den här juvelen, värdefullast av alla!
Bilden är ju tagen för några år sen...29 närmare bestämt,
men den är och förblir min favorit! Hårfärgerna har kommit och gått, men här är i alla fall ursprungsfärgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar