Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 9 juni 2013

Fest med knähäng


I går var det dags för mina skötebarn, orkidéerna, att få nytt på fötterna. De fick också nytt läge. Det är svalare i köket så där fick det bli. Stenar i botten på vaserna eftersom vi har en elefant förklädd till kissekatt boende tillsammans med oss.

Det gäller att blommorna står stadigt!
Eftersom vädret var så vacker i går så tänkte jag ta mig en stund i solstolen. Min favoritcider var öppnad och jag lutade mig tillbaka. Men....Ett stort moln dök upp på himlen och det blev skitkallt! Bara att ta på sig en tröja över bikinin.



Min nya favorit, inte ett dugg söt utan bara läskande
en varm dag...men funkade även en molnig..
Så var det dags för mina vänner att komma på lite mat, vin och prat, prat, prat. Vovvarna var som tokiga och nästan överföll både Pia och Nettan av välvilja. Alla ville sitta i knät...samtidigt. Ja, det blev som vanligt en lyckad kväll, men alldeles för kort, också det som vanligt.


Pia, den kvinnliga motsvarigheten till Franciskus!
I förgrunden en MYCKET avundsjuk Vaski, som inte fick plats i
hennes knä.

Lummi tog sats och överraskade Nettan ordentligt! 
Man kunde ha trott att det var alla husdjuren som hade fest...Men matte hade väldigt kul också, trots att hon inte fick sitta i någons knä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar