Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 5 januari 2014

Det gick upp ett ljus....

Igår gick min baksten i två delar!!! Mitt itu, bara sådär. Dessutom av granit. Det skall ju vara hållbart, eller?
Det första jag tänkte var såklart; Har jag gjort nåt fel då jag använt den? Men hur gör man fel med ett stycke granit? Jag har kollat på förpackningen för säkerhets skull men där står att stenen skall tåla både stark värme och stark kyla.Den skall bara diskas av med diskmedel och varmt vatten. Precis som jag alltid gjort. Inte så himla svårt.
Först blev jag bara sååå himla ledsen! Men så sansade jag mig och gjorde det jag alltid gör då jag vill ha svar på nåt. Googlade, såklart! Men ingenstans fann jag nåt svar på problemet. Gick så in på bakstenens märke, Weber och kollade om där stod nåt speciellt man skall tänka på så inte stenen spricker. Det gjorde det dock inte, men jag upptäckte en helt annan sak, de har en 2-delad sten som tillsammans blir lika stor som min sten! Ja, men såklart kan det vara en vinst med en 2-delad sten. Den ena kan man ha till ugnen och den andra kan man använda att hålla maten kall på bordet under sommaren!! Ja, jädrar!!

När en blir två...

2 kommentarer:

  1. sp fiffigt ...det vart det du var ute efter alltså...att en ska bli två.....det andra hade kanske varit svårare ....när två blir en ...fast det beror kanske vilket ämne man är inne på. Men bra jobbat Anja ....lösningen på sommaren kalla maträtter ...Ha dääääääääääää

    SvaraRadera
  2. Jo, fast det funkar också...att två blir en, alltså, eftersom delarna passar ihop på millimetern, man kan alltså sätta in den till en, i två mindre tunga moment, så egentligen är stenen bättre som trasig än hel. Konstigt, men sant! Ses på tisdag!!
    Kramis!!!

    SvaraRadera