Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 30 januari 2014

Snööööö.......

Det är väl ingen hemlighet att jag hatar vinter och snö, eller? Om nån missat det så vet jag inte hur... Jag lägger det på läsaren...
Nåväl, jag är inte dummare än att jag inser fakta, det snöar så in i **** och min Gubbe ligger i förkylninge och har inte orkat skotta hela tomten....som inte är flera tusen hektar direkt, men ändå alldeles för stor för mig då jag kommer från jobbet. Nu har jag bestämt att det får räcka! Men vem kontaktar man för att ställa in snöovädret?
VAAAA? Kan man inte göra så?!?!?!
Skottar och svär mellan tänderna....

Fast nu är jag glad igen.

Min vecka har varit helt perfekt. Vaski har börjat på dagis igen. Han är en annan hund...eller som förr, helt enkelt. Lummi är inte helt ok, men inte heller sämre. Sen Klinga...hon är ju en goding...Hennes morgonvanor överensstämmer väldigt bra med nyordningen. Herregud, vilken tonåring hon är! Sover så snart hon får tillfälle. Och jag tackar av hela mitt hjärta mina svärföräldrar som i flera år har tagit hand om Klinga under vår arbetstid, och det utan minsta gnäll. De är helt obegripligt snälla och hjälpsamma, så det så

På jobbet har jag haft hjärtligt besök av min biblioteksassistent som tyvärr är sjuk, men ändå tog sig mödan att ta sig till vår tokiga hemvist för att hälsa på under veckan. Hon gav mig en så himla fin present, ett par hemstickade ullraggsockor, att jag totalt tappade hakan av överraskning.

Titt som tätt får jag såna kuliga inlägg och kommentarer från denna goa, härliga, människa att jag ler med hela kroppen. Hur det ser ut får ni själva försöka tänka ut....

Som ersättare har jag en lika fantastisk människa. Allas vår egen Maggi. Jag fattar inte vilken tur jag har. Eller finns det nån ordning bakom allt detta? Nä, jag är ju inte religiös så det kan inte var grejen. 

I dessa tider med snö och en massa elände så bokade jag en klipptid på mitt frisyrmecka Glada Saxen på Skoghall och fick en "akuttid". Ni skulle se mig nu! Min Tina kan fixa till en gammal kärring så hon blir som ny...i en månad i alla fall.
En gammal kärring ja...Idag har jag kört hela rejset med kärringens previlegier! Igår låg i brevlådan en betalningspåminnelse till mig!!! Men vad tusan, tänkte jag. Kollade alla konton, inga fel....Hornen växte. Vem vill ha en orättvis betalningspåminnelse?.Ringde under dagen till Bonprix. se.
Den unga tjejen som svarade kunde inte på något vis övertyga mig om att de hade gjort rätt då de skickade en påminnelse till mig då jag redan betalt...Jag sa; Det är inga problem för jag har betalt hela fakturan och kommer aldrig mer att anlita ert företag. Ha en bra dag!
Jag hade lite dåligt samvete av att inte ha nåt dåligt samvete...en liten stund efteråt. Men inte så lång stund. De får väl hålla ordning på sina affärer!

Träning har det ju inte blivit nåt den här veckan. Min häl bråkar, titt som tätt. Skit. Helt enkelt. Så det så.

Sen har jag haft ont i magen. Skittråkigt. Men i morgon är en annan dag.
Jädrar, så snyggt det där lät! Vaaaa? Har nån annan redan använt det? Attans!
Att jag aldrig får vara först!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar