Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 19 januari 2014

Efter regn kommer solsken...

Efter mycket tandagnisslan och ett stort antal svordomar så har jag nu fått ny färg på bloggrubriken.
Till sist insåg jag att det faktiskt inte var så illa ställt med min hjärna som jag först trodde. Det gick helt enkelt inte att byta färg på den mallen, den var vit, och skulle så vara, tydligen. Men skam den som ger sig! Jag bytte hela mallen och TADA, då gick det att byta färger hur mycket som helst!
Men däremot gick det inte att ändra storlek på beskrivningen....Men man kan inte få allt här i världen.

Då jag ändå höll på med färger så passade jag på att färga min utväxt också.


Ni anar inte så krångligt det var att ta den här bilden...
Lite pyssel och sömmande har jag hunnit med den här helgen. Tunikan gjorde jag redan i torsdags, men nu är kjolen på gång. Den skall göras färdig i eftermiddag, har jag tänkt. INNAN powerstepen, för efter den är jag nog tömd på energi för resten av kvällen, om jag känner instruktören rätt....

Sen måste jag visa de nyaste tyginköpen! Föll som en fura då jag såg den...Även om det ena ger yrselkänsla. Tänk då jag kommer gåendes i den klänningen, ha ha! Folk kommer att trilla åt höger och vänster!

Rött är inte min färg egentligen, men den
här är helt ok, tack vare det svarta

Volangtyg till detaljerna.Resten av det skall  bli en kjol .


Håll i er då ni kollar på det svart/vita!
Men det är ju sååå snyggt!
Det skall bli en 70-talssommarklänning, har jag tänkt.
Lite Gunilla Pontén, liksom

Det här är sammetsvelour. Blir nog en klänning
av det med...vet inte riktigt än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar