Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 18 januari 2014

Glömsksyndrom

Jag måste ha nån sorts diagnos, antagligen inte upptäckt än, men jag KAN inte, VILL inte vara ensam om detta speciella syndrom. Jag har blivit glömsk och dessutom kastar jag om bokstäverna då jag skriver. Vaaa sa ni? Finns det redan? Men va faan! 
Varför har ingen varnat mig om detta så jag kunnat utveckla strategier? 

Tyckte mitt foto på fb var lite gammalt och slitet så jag lade in en nytt. Inga problem. 
Så tänkte jag samma om min blogg. Men hallå, detta har jag ju gjort flera gånger, men minns inte. Nu har jag kryssat runt i "inställningar" för att lägga in det nya fotot. Krångel, krångel, krångel...
Så helt plötsligt såg jag den lilla rutan "redigera" på det gamla fotot... Men herreguuuud, jag är ju störd som inte ens kan LÄSA!!

Och där satt fotot som en smäck. Men så dumt, texten var ju vit mot vit bakgrund. Hmmm......Och nu blev det riktigt knepigt, för det där med att ändra färger gjorde jag ju för jättelängesen och tyvärr så slog mitt otroligt ovanliga syndrom in just idag och faktiskt,  är det som mest utvecklat just nu. 
Men ni 2-3 stycken som brukar läsa min blogg vet ju ändå vem jag är så ni kanske inte bryr er, men så slår ett ANNAT syndrom in, mitt "ordningssinnesyndrom(autism light)". Jag VILL ha ordning på detta annars kan jag inte sova i natt! 

Nu har jag bestämt att jag nog överlever detta, trots motstånd i vissa delar av hjärnan, för jag har just fått ett mycket större problem.

Då jag och Gubben bytte mobiler fick vi Spotify i ett år helt gratis. Otacksamt till mig som bara vill ha det tyst omkring mig. 
Men idag fick jag en vision om att tappa upp  ett bad i vårt sorgligt bortglömda badkar. Måste ha musik då, annars vill jag gå upp ur badet efter typ 5 minuter. 

Ok, nu jävlar, skall jag kolla spottan! Ehhh...Fattade ingenting! Sådär såg det ju inte ut då jag senast var ute! MYCKET STOR SUCK...Då jag går in på spottan så kommer Lalehs senaste album upp. Inget fel på Laleh men jag vill inte bara höra hennes musik . Har försökt göra en egen spellista men jag FATTAR INGET!!! Inget ser ut som då jag hade spottan på datorn för ca 2 år sen. Jag är 56...snart 57 men känner mig som 100 just nu. Fan, fan ,fan! 
Dessutom hade jag faktiskt tänkt göra ett helt annat blogginlägg idag...faktiskt. Om mysiga saker som att pyssla, och ta långa vovveprommisar, men det jäkla syndromet tog över! 

Fast då det var som värst så gick jag upp till mitt pysselrum och pysslade ihop lite grejer. Jag hade lite grejer kvar som blev ratade som julklappar. Nu är det lugnt, jag kan göra vad jag vill med allt pyssel som blivit över. Fann några tråkiga IKEA ölglas som jag sprutmålat med vitt- ett färdigdekorerat(halvkasst) och ett vitmålat. Det vitmålade tog jag tag i idag. 

Ja, ni får hålla till godo med en mycket basic variant på blogg just nu, för jag måste nog få info från nån MYCKET pedagogisk person som undervisar mig om det jag kunde för inte så länge sen...
De passar ju inte ihop för fem öre, men jag provad i alla fall...
Tillsammans med orkidéen kan jag kanske passa...
Men här kommer dagens femetta! Jag är jättenöjd med
resultatet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar