Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 27 januari 2014

En bra dag trots snö!

Trots att det snöat i natt så är jag trots det vid gott mod. Tänka sig! Mina måndagar brukar ju av hävd vara späckade med överraskningar. Men idag jag fick ETT, säger ETT telefonsamtal. Pjutt....

Idag var det dags för Vaskis return to dagis. Som han har saknat dagis. Vadå, säger ni? En hund kan väl inte sakna? My ass, att de kan! Han har stått i hallen och gnällt i stort sett varje morgon då vi har varit på väg till jobbet. Tittat längtansfullt då Klinga har fått följa med. Och som han har GNÄLLT!!!! 
Han har ju varit Lummisällskap och så har det varit med det. Men nu är det Klingas tur, och tänk så bra det gick!
Husse kom nämligen hem tidigare idag. 
Han blev tyvärr svårt sjuk i en mild förkylning och for därför hem vid lunch. Han möttes då av två mycket sömndruckna lappistikar som yrvaket glodde på honom!
Den svårt sjuke har ju inte kunnat gå nån vidare långpromme med de två utan släppt dem på tomten några gånger. De har härjat runt som två valpar! Och sen sovit i soffan tillsammans med husse. Inte skällt av nåt ljud, eller nåt. Det bådar gott, för oss milt utmattade hundägare.
 Det svåra beslutet att låta BÅDA voffs sluta på dagis berodde ju på att tikarna rök ihop ibland och då vågade vi ju såklart inte lämna dem ensamma-tillsammans. Sen har jag ju sparat pengar under tiden....eller sparat och sparat, jag har betalt räkningar, unnat mig och de mina lite blingbling och dessutom kunnat ge pengabidrag till behövande. 

Under dagen kände även jag en viss strävhet i halsen, och bokade därför av vårt favvispass intervallspinningen för Johanna. Förlåt, Johanna!!!! Men man KAN inte köra det passet på halvfart, och då är det onödigt att ta upp en plats. Man skall vara på topp, helt enkelt!

Nä, jag for och handlade lite, hämtade Vaski och for hem till min dödsjuke make för att trösta och peppa. Ni kanske misstänker en viss ironi här...och ni har alldeles rätt,det ÄR ironi och han ÄR inte nära döden. Bara väldigt, väldigt matt och i behov av tröst och handpåläggning... 
Men shit, jag har ju fått en dator av min snälle Gubbe, då får jag väl lägga manken till lite, eller hur? Så därför har jag gått ut med tre hundar - var för sig, skottat snö, hämtat ved, utfordrat husdjur, plockat, tvättat...men vänta nu, det där brukar jag ju ALLTID göra? Nåja, jag dog inte av det och det som inte dödar-härdar, så det så! 
Är lite sugen på att köpa garn...och ett BRA och SNABBTORKANDE lim, kanske några ny fräscha färger....Herregud, så mycket idéer jag har i huvudet, men så snart jag kommer hem så går backen i och all skaparlust försvinner. Visst är det konstigt? 
Men som sagt, min dag har varit bra, mycket bra till och med. Man tackarrrrr!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar