Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 26 juli 2012

Åsså var det fest!!!

Här är de, bästisarna; Pia, Marie och Nettan. Vi har känt
varann i ....35 år!!!!

Marie

Pia...och Klinga
Tänk så kul det blir då man improviserar! En tjejfest, sådär hux flux, utan planering, mitt i veckan, kan inte bli annat än jättekul!! I vanliga fall så är det ett evigt bläddrande i kalendrarna då vi skall ha fest. Så ringde jag i förrgår till Pia för att töla bort en stund. Så kom vi på att vi alla hade semester samtidigt. Fest, kanske? sa Pia. Jamen, visst, sa jag. Ta vinpava i näven och kom till mig kl 18.00 imöra!!! Så stämde vi av vid 15-tiden igår så var det klart! Ja, det vill säga, alla utom två  kunde komma. Jag snodde ihop en laxsallad och bakade en jättebaguette, så några goda ostar och kex. Färdigt! I vanliga fall då jag skall ha fest planerar jag så jag blir halvtokig. Kommer alltid på nåt i sista stund! Nu hann jag inte det. Å, jisses så kul vi hade! Om jag hade fått ändra nåt så var det väl att jag hinkade lite för mycket vin...Men så blir det då man har kul. Nästa fest bestämde vi redan igår, skall vara ute i Maries stuga i augusti. Då hoppas vi att både dotter Amilla och Sussie kan vara med så är gänget komplett. Och då skall jag inte dricka så mycket vin...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar