Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 30 maj 2013

Olivergåva- och frisk Klingaglädje!

I morse var jag nog nära gråten faktiskt, av glädje alltså! Jag har ju så lätt att ta till lipen numera, på ålderns höst. Fick en helt oväntad present av min bästa lugnochroguru Nina på jobbet! Hon gav mig en kasse med nåt halvtungt i bara sådär, jag trodde nog att det kunde vara nån cool växt från hennes kollo, men det visade sig vara två bamseburkar med oliver!!!! En grön och en svart, jag dööör av glädje!!! Hon vet ju om mitt missbruk eftersom hon är den som får mig att överleva varje dag genom att göda mig med en massa smarrig mat, däribland OLIVERRRRR, de senaste månaderna tror jag det har varit oliver i buffén varje dag, HEUREKA!!! Värsta bästa, glada överraskningen! Kan man ha bättre vänner?
Nääää, såklart inte, dum fråga!
Sen har flytten kommit ett steg närmare. Jag har packat och packat och flyttat kartonger till depån. Typiskt att jag skall ha såna besvär från min skada i benet JUST NU. Det känns lite motigt att inte kunna hugga i som vanligt. Men då är det bara att fråga ungarna så hjälper de till! Vilka gullungar vi har, jag kommer att sakna dem nåt så oerhört, men förhoppningsvis får vi lika goa ungar i fortsättningen också. 

Mitt kontor, grön etikett-magasineras

Faktalitteratur-magasineras

Skönlitteratur, hälften packat-röd etikett

Fick slänga av mig tröjan av allt packande!



Ett steg närmare Tullholmen känns det som efter att jag och expeditionens personal E-L och K i eftermiddags var på besök där igen. Vi har tagit mått till förbannelse för att få till de bästa möjliga till hösten. Spännande!!
I helgen då husse gosade i soffan med Klinga upptäckte han en svullen och blodig puppe på henne. Så det blev ett akutbeslut att bestämma ny vette på måndag! Det blev Ulvsby smådjursklinik, inte helt otippat. Jag ringde och fick tid redan till ikväll. Hon skulle ja vaccineras också. Det har ju fått vänta eftersom vi inte kunnat bestämma oss. 
Så vid fem-tiden bar det iväg. Jag hade en liten klump av oro i magen att det skulle vara nåt allvarligt. Hon är ju lite loj i humöret till och från. Så kom vi fram, vi gick in och blev mottagna direkt. Jag fick fylla i en blankett och så fick vi vänta en stund. Klinga boffade åt skrivaren och andra knäppa ljud. Som vanligt. Så fick vi träffa vetten. Han är bra. Skrållan har väl synpunkter på det i och för sig, sen sist...Men matte gillar honom. Nä, inte SÅDÄR alltså, utan som vette! Han kollade puppen och sa att det var fullt normalt och att hon antagligen varit skendräktig. Så befriande!! Så fick hon sin vaccination och så var det KLARTTT! Friskaste hunden! 
Så vi for hem, med ett avbrott på Coop för inköp av blötfoder till världens bästa lilla Klinga. Så blev det matdags och alla hundar gnällde som vanligt. Kissarna fick också en släng av sleven i form av 5 nya smaker av Sheba. Storpacken med Bilanx jag köpte för några dar sen föll inte i smaken...
Sen smet matte iväg på egna äventyr en stund. Ladys night på KMTI hägrade. Jag kom precis då modeuppvisningen hade börjat. Missade tyvärr Intersports kläder. Var väldigt nyfiken på House of Lolas kläder men blev lite besviken då färgerna är de sämsta tänkbara för mig. Men det kommer väl andra färger längre fram. 
Jag gillade verkligen att alla modeller hade olika storlekar!

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att det gick bra med vovven! Skendräktighet var det i Wilmas fall också!Men visst blir man orolig! O du strunta i alla energibovar!:) Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Åh, så kul att höra av dig! Har ju inte kunnat köra några pass på ett tag, och du har ju varit på härliga äventyr också! Ja, det där ormäventyret kunde väl kvitta...ja, herregud, dessa älskade husdjur! Man blir ju så orolig, tror alltid det värsta- i alla fall jag! Jadu, försöker verkligen strunta i alla energibovar men ibland så tar de tyvärr över, men jag har ju sån tur att jag har så många positiva människor omkring mig, framför allt på KMTI(reklam för världens bästa hälsohus!!)

    SvaraRadera