Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 8 september 2013

Anja och flärden

Efter gårdagens träning - ett fantastiskt bra bodysculptpass - fick jag ett infall att fara en sväng till Bergvik. Brukar sky detta köpcentrum som pesten då det alltid vimlar av folk framför fötterna på en vilken tid man än kommer dit. Ja, kanske inte kl. 07.00 då de öppnar, men då är jag inte så sugen på att handla...
Nåväl, igår behövde jag ett nytt nagellack, nån trasa att hänga på mig och en flaska rött, allt detta under samma tak, vilket avgjorde saken då jag behövde hem och rasta tre voffs inom snar framtid.
Vininköpet var snabbt avklarat, sen var det dags för nagellacket och trasa. Det fick bli HM, där finns ju allt...nästan. 
Fram till nagellacken, jädrar, så många snygga det fanns! Men....vad var det som hängde längst bort i hyllan? Nagelsmycken....Hm, om man skulle slå till? Kan aldrig vara fel med lite flärd såhär på höstkanten.Och så slog jag till. Slängde med ett tre-pack strumpor också...
Idag var det den stora dagen för mina naglar att bli pimpade. Stötte genast på problem. Hur får man upp asken? Höll på att bryta sönder den av frustration! Till slut fick jag upp den, och tänkt så lätt det var då jag gjorde rätt, men så kom nästa problem. 
Hur får jag på de där små, små, pillriga grejerna ur asken? En liten spatel var med i paketet, likaså en liten limflaska. Hmmmm, få se här....
Aha! Nu så! Spateln duttade man ner i asken och så simsalabim, satt smycket på! Sen var det bara att ta på lim...
Ehhh, men det var ju inget hål i flaskan. Men i andra änden var det en skruvkork, men ingen pip...
Herreguuuud, var får jag ut limmet? Klippte av en bit på pipetten, men den var fortfarande helgjuten. Klippte lite till, men inget hål. Vände på flaskan och skruvade av korken. Nu då kanske...Lyckades få på smycken på tre naglar, men sen var det stopp. Då hade jag lim på alla fingrar, pipetten, smycken nere i flaskan(de liksom sögs ner i den...) men inga på de sju resterande naglarna. Gick efter min pincett för att försöka få upp smyckena som proppade igen limflaskhalsen med resultatet att pincetten blev ihoplimmad. Nu hade jag dessutom nytt lim på alla fingrar efter att ha tagit bort förra omgången med aceton.
Tog bort limmet för andra gången och gjorde ett nytt försök med de j-a smyckena. Nu vägrade dom att fastna på spateln! Istället flög de omkring hur som helst UTOM dit jag ville.

Nu ligger den j-a smyckeasken i badrumsskåpet och därifrån kommer den i sinom tid att förflyttas till soppåsen, men inte riktigt än, kanske gör jag ett nytt försök nån dag då nerverna har lugnat ner sig...



Om man vriiiiider asken så öppnar den sig simsalabim...
Det var den lättaste biten, visade det sig...

Så där ja!! Helt vanligt nagellack fick det bli!
Basta!

2 kommentarer:

  1. Tant kanske ska fråga några av våra händiga elever om detta eller kanske vår händiga Jeanette??? vi åldringar kan behöva hjälp emellanåt för dessa moderna påhitt....dessutom lite hjälp med syn och finmotoriken ...hehehe...men vanligt är också snyggt ....kanske ska pimpa lite själv....veg. gryta med små detaljer bjuder vi på senare under dagen .....
    Ha dä bäst.....Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Skall tänka på saken innan jag ger upp helt och slänger skiten. Finmotoriken har aldrig varit nåt att skryta med för min del, men detta tror jag inte nån, som inte har fyra händer, klarar av!
    Ja ja, I-landsproblem. Jag gick ut och klippte gräset, rensade rabatter och plockade undan inför kommande kalla tider. Precis som du gjorde igår. Gött för själen...och kroppen.
    Undrar just vad du pimpat veggrytan med? Hmmm, du har ju ett helt kollo att plocka goda örter från, så det blev säkert en höjdare!
    Ses i möra...om vi hinner....men en massa
    Kramisar från mig får du inför arbetsveckan!

    SvaraRadera