Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 1 september 2013

Veckoavslut

Söndagskväll. Laddar inför kommande vecka. Min helg har ju inte varit den mest harmoniska, helt klart. Men som den otroliga optimist jag ändå är, så tror jag på en positivt fortsättning. Med andra ord, inga fler elaka meddelanden på mailen. Jag tror människan om gott, trots allt elände som jag utsatts för.
Jag kände i kväll att Gubben inte skulle behöva se en hängig fru, så därför tog jag tag i situationen genom att säga: Nu bjuder jag dig på en pubrunda! Det är han värd, efter allt slit med soldäck.

Vi for till Mörudden men där var såklart stängt, så färden gick vidare till Skoghall där alltid Pizza city står öppen för oss alla. Inte världens bästa interiör, men ett bemötande som värmer hjärtat. Det är viktigast! Dessutom är ägaren mycket noga med att ha städade gäster. Ingen fylla här inte, då åker de ut. Han säger också stopp och belägg då nån har fått för mycket i sig och vill köpa mer öl. Heder åt en sån restaurangägare!
Nu är vi hemma igen, hundarna har samlat ihop oss och lugnet sänker sig över Abborrvägen. Snart så är det natti, natti....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar