Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 1 september 2013

Slutförande av allt möjligt...

Nu snart så har vi fått ordning på allt inför hösten/vintern. Gubben har snickrat färdig soldäck och jag har grävt som en mullvad för att lägga plattor invid grannens vägg och dessutom gjort en plats för veden inför vintern. Vi har ju inget vedskjul. Men nu så!

Jag har grävt som en stolle, helt svettig och slut har jag
blivit av jobbet, men nu har det ändå blivit ok.

Så här bra blev det invid förrådsväggen. 

Lagt plattor intill grannens vägg. Det har jag velat i många år.
NU är det gjort!

Just nu ser de inte mycket ut för världen, men då veden kommer på så...


Lite omändringar inför hösten...
Min Gubbe är världsbäst på att snickra och nu har han gjort
detta. Under vintern har han lovat att bygga blomlådor
med spaljeér som skall agera staket under våren/sommaren. En sån Gubbe har inte alla turen
att ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar