Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 12 september 2013

Snart fredag...

Men kan ni förstå hur fort tiden går? Tänk då man var liten, då stod ju tiden helt still. Kommer ni ihåg då det var julafton, bara en sån sak, HUR länge fick man vänta på Kalle Anka, för att vara säker på att få sina julklappar DIREKT efter? Kalle visades ju för satan kl 15.00 VARJE jul men ändå kändes det som om nån lurades med tiden.
Nu, då man har en massa år på nacken och inget hellre vill än att stoppa tiden, nä, då jäklar skall tiden rusa som en skotträdd hare!
Det känns som att jag skulle vilja ha...typ tisdag nu, ja ,jag vet; ni knorrar några av er, men om jag skall hinna med allt, så behöver jag några extra da´r denna veckan. Men schyssta då? Kan ni inte ge mig det?

Nej, jag är väl medveten om att ingen kan ge mig några extra dar i veckan. Men idag har "krångel" varit min envetna kompis. Sen har jag en hjälpreda, hon arbetsprövar som det så vacker heter. Hon är en bra tjej, men med en ryggsäck av sjukdomar i bagaget. Hon skall aktiveras, motiveras, distraheras i en vardag som jag tror saknar motstycke just nu.
Det är synd om henne. Jag är en riktig dretkärring, känner jag, då jag måste koncentrera mig på mitt arbete så in i norden, samtidigt som jag har en person att ta hand om, som inte har varit på arbetsmarknaden, och framför allt inte i skolvärlden, på många år.
Att göra människor ledsna och besvikna är det värsta jag vet! Men ibland är situationen sån att man måste. Usch och fy, säger jag om det.
En dag kvar av veckan. Gôbben på älgjakt tors-lör. Då han kommer hem har vi planerat en grillkväll. Vädret verkar ju tro att det är sommar. Sen skall ju maken upp vid 6 på söndag morgon. Tävling, såklart!
Men gud, nu höll jag på att glömma(fy på mig)
Idag fick jag ju en sån dära gôrgo vegetarisk biff...IGEN!! Och jag var inte ensam om att tycka det!
"Mina" vikarier var också helt saliga! Jag, som den lata människa jag är, är ju helt salig över då jag får smaskig mat på ARBETSTID  som dessutom smakar mumma. Kan man ha det bättre? Skulle inte tro det...

Nu inser jag att jag inte behöver städa så himla noga eftersom mitt tilltänkta besök inte kunde komma...
TV-soffan väntar, med andra ord...en stund, sen gäller "Mellan rött och svart"  Jan Guillou senaste bok i serien om Brobyggarna. Så himla bra serie! Jag har inte gillat Guillous alster tidigare. Spionromaner och häxbränningar är inte nåt jag mått bra av, men denna serie...Ja, jäklar så bra jag tycker den är!
Prova, ni som är Guillouskeptiker, vettja! Jag är omvänd, bara så ni vet...
Nu blir det nog "Djurakuten" på 3-an...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar