Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 19 juli 2012

Då Klinga mötte Sally...och Lukas

Trots skitväder så har dagen varit trevlig. Klinga och jag har varit ute på landet och hälsat på Sally, katterna Lukas och Nassen, och deras matte Annicka. Vaski har ju fortfarande ont i tassen så han fick åka till dagis istället. Området heter Finnsnäs och ligger ett stenkast från Gapern, den kan skönjas mellan träden. Ett fantastiskt ställe! Sååå pittoreskt med stor härlig trädgård, med en pool(som jag var rädd Klinga skulle trilla i, vilken harpalt jag är) och ett lagomt stort hus med smakfull inredning. Dessutom vet jag att det är Annicka som målar och tapetserar, det ni! Sånt gillar jag!
Jag blev bjuden på mycket god sallad (jag är ju en riktig salladsmänniska) med bl a tonfisk i. Jag hade med foccacciabrödet som jag bakade igår plus en paj som jag min vana trogen INTE gjorde efter receptet...


Pajen var från början en LCHF-paj men blev...ja, nåt mitt emellan
LCHF och GI eller helt enkelt...söt, fet och energirik. Den blev ok men jag kommer aldrig att kunna
göra om den precis likadan, eftersom jag verkligen INTE KAN följa ett recept! 

Till hundarna hade jag med var sin wienerkorv men se det dög inte åt Sally! 




Sally visade sig vara en kräsen tjej som bara nosade på korven,
men det gjorde inget, tyckte Klinga som oftast rynkar på nosen åt
det mesta, men korv, det gillar hon, så hon offrade sig för korvbiten...


Klinga blev genast kompis med...en av husets katter, Lukas, som visade sig gilla hundar mer än katter, ja herregud, upp och nedvända världen, men vilken charmör till kisse!!




Lukas och Klinga hade fullt upp att bekanta sig...

...och till slut blev det en puss!


Tiden går fort då man har roligt och helt plötsligt var klockan 15 och det var dags att bege sig hem. Och efter en hel dags regn så tittar nu solen fram igen! Men se, det skiter jag i, för jag hade trevligt ändå!!!!





2 kommentarer:

  1. Lukas är så skön! Han förföljer Melvin som en riktig stalker när vi är där. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, man blir helt frälst! Han är faktiskt lite lik vår odåga Syrran som också beter sig som allt annat än katt!

    SvaraRadera