Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 1 juli 2012

Dagen innan semester...spännande i övermått!

Har för länge sén lovat Maken att köra servicebil åt honom och hans cykelkompisar. Idag var dagen D. Efter en riktigt rutten natt, nästan utan någon sömn(grannen hade "mansfest" och stojade till 04.30-tiden) gick vi upp vid 07.00 för att hinna hämta en cykelkompis och vara i Arvika vid 10.00. Det klarade vi med råge. Solen strålade, endast några moln på himlen. Vi hade tagit hundarna med så jag passade på att rasta dem under tiden killarna sammanstrålade. De skulle köra ett träningspass inför SM i slutet av nästa vecka. Taggade som tusan! Jag hade bilen full av hjul, väskor med kläder, vattenflaskor och cykelpump. Precis som jag hakade på dem efter att de värmt upp, började det stänka på rutan, ingen fara, det var ju bara duggregn...Jag höll mig ca 50 m efter dem med varningsblinkers på så de som skulle köra om hade marginal vid eventuellt möte. Killarna körde på bra, trafikanterna var snälla och allt var frid och fröjd...men så kom en regnskur som om himlen öppnade sig! Den övergick i lättare regn men återkom med jämna mellanrum. Jag såg knappt nåt fast jag hade högsta hastighet på torkarna! Så hände det som inte fick ske! En av killarna far omkull och kanar över hela vägbanan, vilken tur att ingen bil kom, cykeldelar far omkring och samtidigt trillar en annan av dem och far ner i diket med huvudet före, min gubbe försöker avstyra att köra på honom och trillar också men är uppe innan han landar nästan! Vilket kaos! I diket ligger killen orörlig, min gubbe springer fram till honom, en ligger i vägen men orkar kravla sig upp själv tillslut, jag försöker ringa ambulansen men den satans androiden blir ju blöt och går inte att ringa på! Min gubbe har en Iphone som också krånglar men tillslut efter lite trixande kommer han fram till SOS alarm. Jag måste säga att de var hur bra som helst, ambulansen var framme väldigt snabbt! Min gubbe frös så han skakade men ville prompt köra vår bil själv till akuten, han behövde också plåstras om men framför allt vara med sina olycksbröder. Själv blev jag sittande i bilen med hundarna, jag kunde ju inte lämna dem. De oskadda killarna valde att fortsätta sitt cyklande ett tag till och kom sen till akuten. Det blev en lååång dag i Arvika!! Summan av skador; stora skrubbsår, ett brutet revben och tre revbensfrakturer, en nackskada med sjukhusvistelse i stilla läge som påföljd. 
Och då vi kom hem hade Skrållan kissat vid dörren... 
Här har ambulansen just kommit, killarna får filtar att värma sig med.
Inte lätt då regnet vräker ner!

Vilken tur att de använder hjälm! Detta är killen i dikets hjälm.
Den sprack!

Den här vyn har jag tagit in under en stor del av dagen.

Återfallsdrottningen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar