Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 26 juli 2012

Träningsfria dagen...

Nu är det gjort! Det jag har planerat länge men inte orkat ta tag i. Vadå, säger ni? Jo, att gräva upp alla blommor och även ogräset runt äppelträdet. Och sladden till utebelysningen är hel. Några gånger har nämligen den dumma spaden kapat av den ...
Hela rabatten var en enda härva av vintergröna, lungört, näva, funkia och inte att förglömma GRÄS och även ogräs. Då jag satt spaden i eländet fanns det i stort sett bara rötter i stället för jord. Där fick jag för min träningsfria dag!

Då var det grovrensat. Och sladden syns...

Tillsnyggat! 

Geborthögen. En brokig funkia är tingad redan!

Slänghögen. Å, så gött att bli av med vintergrönan!
Köpte en liiiiten planta för många år sen då träd-
gården var lite kal. Visst är den fin då den blommar i snön, men
den skall växa där den får tillstånd att breda ut sig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar