Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 24 juli 2012

Mannens manual

Vet ni, på Coop har de manualen till mannens funktioner! Ja, det är sant! Ett av historiens största mysterier
är alltså löst och för endast några 10-or kan du få veta allt. Ja, jädrar...
Egentligen borde jag köpa den och då Gubben kommit hem, testa den på honom. Men tänk om det inte stämmer? Är det då honom det är fel på eller har "experten" träffat nån utomjording som säger sig vara man, ELLER har jag helt enkelt blivit pålurad en skittidning? Vad tror ni? 

I natt läste jag ut "Cirkeln". Den bästa boken jag läst på länge...trodde jag tills jag började på en av böckerna i "olästa högen". Brobyggarna. Jag var fast efter sidan ett! Jag som inte gillar Jan Guillou så värst mycket. Varken hans spionböcker eller hans pompösa sätt. Ondskan var sådär....hans häxböcker orkar jag heller inte med, dels för att de är äckliga, häxbränningar och tortyr är för magstarkt för mig, likaså hans Arnböcker. Samma där, de dödar varann på det mest grymma sätt, usch. Men så fick jag tips om den här boken. Jag hade redan köpt den till biblioteket men hade inte en tanke på att läsa den. Gäsp, tänkte jag. Men så frågade fler och fler om jag läst den och då kände jag att; Men för tusan, jag får väl försöka i alla fall. Och det gjorde jag idag. En helt fantastiskt bok med ett driv som gör att man knappt kan lägga bort den! Jag  blev jättesen till min träning bara för det!




Idag har jag haft lunchbesök av min väninna Annicka. Trevligt! Hon jobbar sin första vecka efter semestern och då behöver man skämmas bort lite. Jag snodde ihop en broccoli och laxpaj och lite sallad som jag bjöd på. Lagom mat mitt på dagen, dessutom riktig "tjejmat". Fast min Gubbe gillar paj...han passar nog inte in i den där tidningens manual...
Dagens träning var ett powerstep pass. En form av cirkelträning, alltså konditions och styrkeövningar varvat, i 75 minuter. Nu är jag mör. Men det är så kul att man kommer på sig med att fånle fast man kör så svetten stänker!! Frida är en suverän instruktör. Dessutom var Karin och Lisa, två av de andra instruktörerna, med som gäster. Det höjde stämningen ytterligare! Men i morgon blir det träningsvila. Jag får väl klippa gräset, gräva upp rabatten runt äppelträdet, gräva om komposten medan jag vilar...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar