Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 14 juli 2012

Turdag!!

Åhhh, så gött med bra dagar! Vaknade UTAN ont i kroppen, utvilad och färdig för ett body sculpt-pass. Igår var en migrändag och därför bokade jag om mitt spinningpass till ett lift it-pass, men döm om min, och alla andras, förvåning då ingen instruktör infann sig! Några entusiaster körde själva men det är för mig en omöjlighet, tänker på skaderisken OCH så har jag faktiskt betalt för ett komplett pass! Jag åkte till Willys och handlade istället.
Men idag fick jag vad jag tålde, och jag gillade det! Det är säkert 2 år sen jag körde ett Body sculpt pass så jag bävade lite. Men med en instruktör som Åsa, min gamla klasskamrat från Molkoms folkhögsskola, så blir man så taggad att man glömmer vara trött...förrän efteråt! Jag mår som bäst då jag tränar!
Så till nästa femetta. Gubben råkade ju sabba en tapetvåd igår, vilket gjorde att tapeterna inte skulle räcka. Lite kul faktiskt, han vände första våden upp och ner...och jag märkte inget! Nåväl, jag fick uppdraget att köpa en rulle till och tack och lov, det fanns EN rulle kvar...med samma färgnummer till och med! Köp en lott, sa expediten!
Lite smolk i bägaren är dock att Vaski har skadat tassen. Jag körde lite leksakssök för honom och så helt plötsligt började han halta. Det är inte första gången, han gör ofta så och man vet inte vad han gjort. Kollade taggar i tassen, men nej, eller ett sår, men nej. Jag tro han sträcker sig, helt enkelt, stackar´n.
Jag märkte inte att den var upp och ner, i alla fall...vilken
tur att Gubben är alert!
Men Vski är ju också känd som en dramaking så vi tar detta med ro och avvaktar till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar