Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 10 april 2012

Dagens färg - gråååååå

Det gäller att ta fram sitt allra mest positiva sinnelag just nu. Gårdagens start på arbetsveckan var ju motigt regngrått. Och i grått fortsatte den då jag insåg att nån träning skulle det inne hinnas med denna dag heller. Jag hade nämligen glömt att det var seniorkontroll för Vaski på eftermiddagen. Bara att boka av mitt corepass...igen. Och regnet fortsatte att ösa ner. Men som sagt, positivt tänkande. Jag bokade ett nytt pass för morgondagen.
Matlåda, jäklars, det hade jag glömt! Vad skall jag sno ihop? Pasta...bladspenat....fetaost....oliver. En pastasallad, helt enkelt. Man bli lätt bortskämd av att få gratis och god mat på jobbet under skolveckorna, dvs då eleverna är på plats. Under skolloven är det matlåda som gäller. Ibland ett oöverstigligt hinder...
Vaski ja, sin första seniorkontroll genomgick han med beröm godkänt! Uppförde sig som en lydnadschampion i väntrummet. 
Nä, om man skulle bege sig till jobbet...i regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar