Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 19 april 2012

Lady Ga Ga bor inte här, fast man kunde tro det...

Lady Gagas entrè!

Ättika, kattens värsta fiende. 
Inte alltför pigg efter en rörig dag kom jag hem, öppnade dörren och kände...kattkissdoft. Å nej, Skrållan du fååår inte! Men jo, det hade hon...igen! Undrar vad jag gör för fel? Vad är det jag inte förstår? Vår kattpatriark Toker, som fick somna in i höstas, revirmarkerade vår ytterdörr och golvet nedanför under en period. Vi fattade aldrig varför. Jag tyckte att jag helsanerade stället, men en kattnos är ju mer förfinad än en sketen folknäsa så doften satt väl kvar i golvet. Då han gick bort blev Skrållan ensam och ledsen så då tjatade jag på den tilltänkte hussen tills han gav med sig, att skaffa en kompis till henne. Sagt och gjort, jag kollade Djurskyddet för att finna en passande kisse. Efter lite hit och ditande så fann vi Syster Yster, senare Syrran. Hon passar bra, tyckte vi båda. En röd liten kissekatt som smälte vårt hjärta! Röd liten kissekatt...Hon är en djävul mot Skrållan, har det visat sig! Vad gjorde Skrållan då? Jo, hon fann Tokers gamla "revirställe" och protesterar lite då och då. Och det gör katter genom att kissa på fel ställe. Stackar´n! Husse har lagt om golvet men tydligen inte tillräckligt för hon fortsätter kissa. Jag tvättar med citronsåpa, klorin och fyspray. Så går det några dar så har hon kissat igen. Suck. Har lagt ugnsfolie vid dörren eftersom katter inte tycker om att knalla omkring på detta men Skrållan är tapper och trotsar "kattekesen". Idag luktade det förjävligt samtidigt som jag blev så ledsen eftersom hon talar om att hon inte mår bra. Den lilla rödtoppen är nu kastrerad sen två veckor och förhoppningsvis avtar det värsta revirmarkerandet snart. För annars vet jag inte...Jo, det vet jag! Jag kommer INTE att ge upp! Finns inte på kartan att jag tar bort nån av dom. De skall baske mig samsas, så det så! Idag har jag köpt ättika. Det skall vara bra för kattkisslukt. Har ställt en burk med ättika vid "kisstället". Sen får vi se. Sen är det ju lite coolt att vi har folie istället för dörrmatta i vårt hus...Precis som om Lady Gaga bodde här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar