Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 15 april 2012

Omskolning

Satte frön för ett bra tag sen och de har växt så det knakat under lysrören på diskbänken. Som vanligt blev det chili - två sorter och basilika. Men så till det jobbiga - de skall ju skolas om också! Jag är ju inte så förtjust i att kladda med jord, och handskar är jobbigt då det skall pillas med små plantor. Så idag tog jag mig i kragen och fick det gjort! Med resultatet stampat jordgolv en stund  men också små pigga plantor i fönstret. Får hoppas att vår levande grävmaskin inte upptäcker godsakerna i fönstret bredvid "hennes" fönster...Förhoppningsvis är fjäderkotletterna i häcken utanför intressantare.
Eftersom träningen igår funkade utan krämpor så har jag bokat mig för pilates och spinning idag. En bra kombo  och dessutom en proffsig instruktör! Nu skall jag försöka komma igång på riktigt med träningen! Mitt mål är att börja springa igen...nåja, jogga...eller lunka åtminstone. Men eftersom min häl vill bråka med mig så måste jag först få hjälp med den. Inläggen jag hade var det en liten lapphundsvalp som gnagde sönder...Oj, nu blir det gråväder, ser jag. Kanske en bakdag då träningen är överstökad?
Omskolade och färdiga för fönsterbrädan

Här ligger hon...

På fönsterbrädan och ännu "ogrävda"...

Hoppsan, här fick jag besök!

Hoppas att pippina är intressantare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar