Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 26 april 2012

Mina projekt

Igår sken solen och energin kom som ett brev på posten. Så nu har jag bestämt mig, till sommaren skall det bli plattor på vår framsida. Jobbigt som f-n men det skiter jag i! Efter att jag för några år sedan satte en friväxande häck som insyns-och bollskydd vid tomtgränsen har det blivit en skuggig berså där. Med mossa som ovälkommen gäst i gräsmattan. Nja, gräsmatta...jag menar snarare mossmatta!
 Vi har tänkt att återerövra vår framsida! Nu är buskarna så höga och täta att de ger ett hyfsat bullerskydd också. I rundeln har vi tänkt sätta en liten cafégrupp. Där skall vi sitta och mysa med ett glas vin eller en kopp kaffe på sommarkvällarna. Som Ferdinand under korkeken...
Plattor har vi efter att vi(Tommy)tog bort trappan av plattor och lade ett stort trädäck istället. Om de inte räcker har jag tänkt att fylla ut med HELT ANDRA SORTS PLATTOR...ELLER GRUS!! Hej, så crazy jag är!
Då jag kom in efter allt trädgårdsplanerande var jag fortfarande så kreativ att det blev lite matbrödsbak!
Här är alla grejer som var med i spektaklet. Det ligger ett recept vid sidan om som ni kanske ser. Det följde jag inte...som vanligt, ha ha ha! Undrar vad det är för fel på mig som inte kan rätta in mig i ledet och göra som man säger eller som det står? Jag kallar det konstnärlig frihet med tillägget från A-Ö.
Här ligger den färdig att gräddas! Utbytta ingredienser; Vetegroddar blev solrosfrön,
vetekli blev havrekli, bikarbonat blev bakpulver( 1tsk mer än 5 tsk som i receptet), rågkross hade jag inte men då tog jag mer av allt det andra...och mörk brödsirap tog jag bara 1/3 av för jag gillar inte sött bröd. Å, det höll jag på att glömma, jag halverade receptet också eftersom bara jag gillar sånt här bröd. Gubben äter om jag TVINGAR honom...

Här är den färdiga limpan! Direkt ur ugnen! Jäklars, så god den blev! Jag bjöd Gubben(blink, blink) och han vågade nog inte säga nåt utan åt och sa den var GOD...Vad tror ni? Var det ärligt eller...Ja tänk så det kan bli bara det är solsken ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar