Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 28 april 2012

Lördagsnöje

3:dje inlägget idag. Har jag inget annat att göra, kan man undra. Men jag har faktiskt överraskat mig själv med att ha hunnit massor, som till exempel, lite rotande i trädgården, vallat lillkatten i selen, hon får INTE gå lös, herregud nej(!!!), storstädat, varit till Apoteket på Bergvik-har ju även hunnit ha huvudvärk, besökt Arken Zoo och Granngården. Sist på inköpsvarvet blev Coop på Hammarö.
Och på Coop upptäckte jag denna lilla behändiga förpackning. Så smart med fyra olika smaker! Jag kan ju aldrig välja och att köpa stora förpackningar i flera smaker kostar ju skjortan. Därför har jag aldrig provat flingsalt. 49.90 kostade denna. Som hittat, så jag slog till direkt! Halvgräsänka som jag är, hade jag tänkt att blanda ihop en sallad idag också, men efter mitt fynd så blev jag sugen på att prova detta. Det fick bli lax. Efter ca 25 år som vegetarian har på senare år börjat äta fisk. Och lax är favorit! Så enkelt men så gott. Jag hade lite svårt att välja(nähä!!) men till sist blev det flingsalt med chipotlesmak och svartpeppar. Så ner i stekpannan och efter några minuter var det färdigt! Under tiden gjorde jag sallad på blandsallat, blandade bönor, cocktailtomater, gurka, sparris(på burk), färska champinjoner, fetaost och så några sprut med min favoritgrej i köket; Olje/vinägerflaskan! Åsså ett glas rött! Jädrar, så gott!
Denna lilla blyga julros fann jag i rabatten idag.
 Fick den av min dotter för länge sen. Den har
stått där år ut och år in och bara gett gröna blad.

De här två tokstollarna har fått sig en rejäl promenad idag. Ända
till Skoghall och tittat lite på cykeltävlingen. Det var ingen höjdare
för två vallare, hälsar båda. Det var ju helt omöjligt att få ihop alla
på samma ställe. Vilken skittävling! Vi gick hem!
Eftersom TV-n inte bjuder på nåt av intresse skall jag snart sjunka ner i soffan med denna utmärkta läsning. Har köpt en mörk chokladkaka med havssalt och mandel som tilltugg. Maken lär inte komma hem förrän vid 23-tiden. Så jag har all tid i världen att mola i mig hela i lugn och ro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar