Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 14 april 2012

Härliga våren!!!

Nu är det min tid! Solsken och värme. Det grönskar så det nästan hörs! Njöt av värmen redan i morse på hundpromenaden. Sen var det frukost och lite koll på nyhetsflödet medelst datorn. Gubben fick sova vidare en stund men vid niosnåret gick jag upp med kaffe och smörgås till honom. Inget som förekommer ofta, men ibland så...
Men det är inte bara jag som njuter av vårsolen och värmen...Öppnade altandörren åt katterna. Den ena får ju inte gå ut än eftersom hon är nykastrerad. Vete hundan om hon nånsin får gå ut lös...Hon är helvild, den kissen! Den gamla är mer sävlig och vill helst bara vara ifred från den vilda ibland. Men på vår inglasade altan är det vapenvila. 
Vi har ju fyra pälsfällande husdjur och dammsugning står därför ofta på schemat. Idag fick jag nog och tog därför en svamp fylld med mjukmedel och drog över dammsugarslang, mattor och soffor, och kan ni tänka er, det funkade! Inget hår har fastnat än, efter 6 timmar! 
Små gulliga krokusar!
Sen har vi hunnit träna också, både Gubben och jag. Jag körde ett kanonbra spinningpass på KMTI och gubben ett pass med tempocykel. Alla nöjda! Vi har ju varit krassliga på olika sätt, båda två, under hela vintern, men nu verkar det lossna. Jag har svårt att inse att jag inte kan träna som förr, kroppen säger ifrån och det suger rejält! För mig har träning varit en livsstil i hela mitt vuxna liv, så därför känns det surt då jag inte kan springa, köra aerobics, boxing, functionalpass, mm. Men spinning fungerar bra och det hoppas jag att det fortsätter med för annars vet jag inte...Rollatorrace, kanske? Men idag då solen skiner och jag har tränat utan smärta så känns allt bara HELT UNDERBART! 
Letade efter kissarna och fann dem här. Undrar var matte och husse skall sitta i fortsättningen sittas

Härliga lungörten!
Nu blir det grillpremiär hos oss! Det blir gasolgrillen och elgrillen denna gång. Lite fusk men ändå jättebra att ha! På sommaren är det kolgrillen som gäller, basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar